کد خبر 220235
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

عسگری چالشتری در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

هفته وحدت، وحدت میان امت اسلام است

هفته وحدت، وحدت میان امت اسلام است

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته وحدت، وحدت میان امت اسلام است، لذا هفته وحدت را گرامی میداریم و امیدواریم که وحدت مسلمین هر چه مستحکم تر و بیشتر باشد.

اسماعیل عسگری چالشتری مدیرکل بنیاد شهید استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار حیات، گفت: همانطور که مستحضرید با وقوع انقلاب اسلامی در سال 57 حساسیت ها و کینه جویی های دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و پراکندگی در میان مسلمانان شیعه و سنی زیاد شده بود، بطوریکه می توانست باعث جنگ های مختلف بین مسلمانان شود. اما امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی موضوع وحدت دو مذهب شیعه و سنی را بیان فرمودند که این اتفاق در سراسر جهان افتاد و تاثیر شگرفی در خنثی سازی توطئه دشمنان و عزت و سربلندی دنیای اسلام داشت. 

وی ادامه داد:  از آنجایی که دین اسلام به عنوان آخرین و کاملترین دین الهی برای نجات بشریت از گمراهی و جهل بود، لذا هفته وحدت فرصتی شد برای جلوگیری از هر گونه اختلاف و تفرقه بین مسلمانان جهان و این امر موجب درخشانی چهره دین مبین اسلام گردیده است و به خصوص جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مسلمان و در سایه ولایت فقیه، توانسته است اتحاد شیعه و سنی را در زیر یک پرچم واحد در کنار هم قرار دهد. این اتحاد باعث قوی شدن مسلمانان در تراز جهانی شده است که همگی از برکات پیامبر گرامی اسلام است. 

اسماعیل عسگری اظهار داشت: همه ما به عنوان رهروان صدیق برای شهدای بزرگوارمان قصد داریم وحدت شیعه و سنی را هر چه بیشتر استحکام بخشیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته وحدت، وحدت میان امت اسلام است لذا هفته وحدت را گرامی میداریم و امیدواریم که وحدت مسلمین هر چه مستحکم تر و بیشتر باشد. 

وی در پایان گفت: بنیاد شهید و امورایثارگران استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت هفته وحدت برنامه اجتماع بزرگ جوانان گام دوم انقلاب را با حضور نوجوانان و خانواده های آنها در گلزار شهدا برگزار کرده است. همچنین در راستای اتحاد و برادری شیعه و سنی یادواره شهدای وحدت با محوریت بزرگداشت شهدای اهل تسنن را برگزار می کند. از دیگر برنامه های استان، دیدار و دلجویی از خانواده های شهدا و جانبازان اهل تسنن در قالب طرح سپاس می باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha