کد خبر 219934
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

گزارش‌های ضد و نقیض از تیراندازی قوای جمهوری آذربایجان به خودروهای ارمنستانی

گزارش‌های ضد و نقیض از تیراندازی قوای جمهوری آذربایجان به خودروهای ارمنستانی

ارمنستان و جمهوری آذربایجان همدیگر را به نقض آتش بس در نقاط مرزی متهم کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ وزارت‌های دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از ظهر دوشنبه بار دیگر همدیگر را به نقض آتش بس در نقاط مرزی متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری «نیوزآرمنیا» به نقل از وزارت دفاع ارمنستان، ساعت ۲:۲۵ بعدازظهر دوشنبه یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با سلاح‌های سبک به سمت خودروی حامل مواد غذایی پرسنل مواضع نظامی ارمنستان در استان «گغارکونیک» ارمنستان تیراندازی کردند. این وزارتخانه از انتشار بیانیه تکمیلی در این زمینه خبر داده است.

به دنبال این حادثه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان منکر این مسئله شد. به گزارش خبرگزاری «ترند» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت دفاع ارمنستان مبنی بر گلوله باران یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان مستقر کذب محض است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما اطلاعات منتشر شده توسط وزارت دفاع ارمنستان را به طور قاطع تکذیب می‌کنیم.»

 بر اساس این گزارش، روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از سال ۱۹۹۱ و زمانیکه کنترل قره‌باغ کوهستانی به دست ارتش ارمنستان افتاد، تیره شده است.

جمهوری آذربایجان در تاریخ ۱۹ سپتامبر سال جاری(۲۹ شهریور ماه)، یک عملیات نظامی برق آسا در قره‌باغ آغاز کرد و هدف از آن را «اقدامات ضدتروریستی با ماهیت محلی» با هدف احیای نظم قانون اساسی توصیف کرد.

ایروان این اقدام جمهوری آذربایجان را یک تهاجم توصیف کرد و گفت که هیچ یگان نظامی در قره‌باغ ندارد. یک روز پس از آن، با میانجیگری حافظان صلح روسیه، توافقی برای آتش‌بس حاصل شد که در بین شروط آتش‌بس می‌توان به خلع سلاح نیروهای ارامنه و خروج تجهیزات سنگین از قره‌باغ کوهستانی اشاره کرد.

 این  دو کشور همسایه تاکنون دو بار باهم جنگیده‌اند و هرکدام متحمل تلفاتی قابل توجه شده‌اند. مذاکرات صلح بین باکو و ایروان نیز تاکنون نتجیه ملموسی نداشته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha