کد خبر 219802
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

مدرسه‌های شبانه‌روزی استان سمنان میزبان جشنواره ورزشی «دا» شد

مدرسه‌های شبانه‌روزی استان سمنان میزبان جشنواره ورزشی «دا» شد

 معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جشنواره ورزشی «دا» با هدف نشاط افزایی در بین دانش‌آموزان امسال در مدرسه‌های شبانه‌روزی این استان در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ صدیقه خادمیان ابراز کرد: جشنواره ورزشی «دا» در استان سمنان در بخش قهرمانی از اسفند سال گذشته آغاز شد و تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ ادامه دارد.

جشنواره ملی «دا» به گویش لری به معنای «مادر» است و این طرح با هدف توسعه ورزش در بین بانوان کلید خورد.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، احیا و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران در فعالیت های فرهنگی و ورزشی و توسعه و آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر اهداف جشنواره «دا» اعلام کرد.

وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان آموزش سبک زندگی، مهارت‌های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش آموزان را در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ دنبال می‌کند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به اهمیت سلامت بانوان، گفت: سلامت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان در مرحله نخست و در مرحله دوم بانوان شاغل در استانداری و دستگاه‌های اجرایی در شاهرود و سمنان بررسی می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

بر این پایه، شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

استان سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha