کد خبر 219777
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

هزینه درمان افراد ۳ دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمه سلامت رایگان است

هزینه درمان افراد ۳ دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمه سلامت رایگان است

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تمامی خدمات بیمارستانی تحت پوشش بیمه پایه در مراکز درمانی دانشگاهی، به صورت رایگان به افراد ‌۳ دهک نخست جامعه، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهرداد شریفی امروز، ۹ مهرماه با اعلام این خبر گفت: ۹۵ درصد از هزینه‌های بستری خدمات تحت پوشش بیمه پایه در بخش دولتی بیمارانی که در ‌۳ دهک نخست قرار دارند را سازمان بیمه سلامت و ۵ درصد باقی مانده هم از طرح تحول نظام سلامت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند نیز مشمول این قانون شده و هزینه‌های بستری خدمات تحت پوشش بیمه پایه این بیماران نیز در بیمارستان‌های دانشگاهی رایگان است.

شریفی افزود: همچنین بیماران خاص و صعب‌العلاج در صورتی که در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده باشند، علاوه بر دریافت سایر بسته‌های حمایتی، هزینه‌های بستری خدمات تحت پوشش بیمه پایه سلامت آنان نیز در بیمارستان‌های دانشگاهی رایگان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در حال حاضر این شیوه‌نامه در تمامی بیمارستان‌های دانشگاهی در حال اجرا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha