کد خبر 219685
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان:

اجرای زنگ نماز در مدارس زنجان آغاز شد

اجرای زنگ نماز در مدارس زنجان آغاز شد

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اجرای زنگ نماز در مدارس استان در قالب برنامه فراگیر پرورشی به منظور فراهم کردن زمینه برگزاری نماز جماعت و تشویق دانش آموزان به نماز اول وقت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حسین میرزایی به اهمیت اجرای فریضه نماز در مدارس، اظهار داشت: باید با کار فرهنگی و برنامه ریزی دقیق و اصولی برگزاری زنگ نماز را در مدارس جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: مدیران باید در مدارس، پرچمدار امر نماز باشند و از هیچ تلاشی در زمینه فراهم کردن زمینه برگزاری نماز جماعت و تشویق دانش آموزان به نماز اول دریغ نکنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز در استان، تاکید کرد: توجه به زنگ نماز و اقامه آن در تمامی مدارس باید به یک دغدغه برای مدیران تبدیل شود تا بتوانیم آثار معنوی آن را نه تنها در دانش آموزان که در تمامی کادر مدرسه مشاهده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه تعمیق و ترویج فرهنگ نماز، گفت: گام‌های دیگری مانند برگزاری مسابقات، توسعه امر اقامه نماز، آموزش عملی نماز، آموزش صحیح خوانی نماز و آموزش قرآن به دانش‌آموزان به عنوان طرح‌هایی است که می‌توان در این زمینه اجرایی کرد.

میرزایی گفت: در برنامه فراگیر پرورشی که از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود، پنج هدف و وظیفه تربیتی در قالب ایمان، هویت، نشاط، خردورزی و خود مراقبتی و امید برای مدیران تعریف شده که ذیل هدف ایمان، بحث برگزاری باشکوه نمازهای جماعت در نظر گرفته شده است تا مدیران، تمهیدات لازم را برای اقامه نماز در مدارس فراهم کنند.

وی تصریح کرد: این تمهیدات، الزامات و مقدمات نماز مانند آموزش عملی نماز، معرفی مراجع تقلید برای دانش آموزان، ساماندهی ائمه جماعت و برگزاری جشن تکلیف را شامل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha