کد خبر 219564
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

معلم و واقف نمونه در گفتگو با «حیات»:

واقفان در حوزه سلامت و درمان ورود پیدا کنند/ از وقف، خیر و برکت بسیاری در زندگی‌ دیده‌ام

واقفان در حوزه سلامت و درمان ورود پیدا کنند/  از وقف، خیر و برکت بسیاری در زندگی‌ دیده‌ام

واقف نمونه شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه باید واقفان را ترغیب کنیم که بیشتر در حوزه سلامت و درمان وقف کنند، گفت: بسیاری از افراد هستند که بیماری‌های سخت دارند و حتی برای گرفتن دارو مشکل دارند؛ وقف می‌تواند بخشی از نیازهای این افراد را برطرف کند.

طاهره حسین پور، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و واقف نمونه شهرستان آستانه اشرفیه به مناسبت هفته وقف در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ در رابطه با اهمیت مسئله وقف گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‏‌فرماید: «پس کسی که به اندازه سنگینی ذره‌‏ای کار خیر انجام داده آن را می‌‏بیند» «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ» و هر کس به اندازه سنگینی ذره‏‌ای کار بد کرده آن را می‏‌بیند!» «وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ»؛ بعضی از مفسران گفته‏‌اند این آیات زمانی نازل شد که بعضی از یاران پیغمبر اکرم (ص) نسبت به انفاق اموال کمی بی‌اعتنا بودند و می‏‌گفتند: اجر و پاداش بر چیزهایی داده می‌‏شود که ما آن را دوست داریم و اشیاء کوچک چیزی نیست که مورد علاقه ما باشد و همچنین نسبت به گناهان کوچک بی اعتنا بودند؛ لذا این آیات نازل شد و آن‌ها را به خیرات کوچک ترغیب کرد و از گناهان کوچک برحذر داشت.

وی به فعالیت‌های خود در خصوص وقف اشاره کرد و افزود: وقف من شامل یک منزل مسکونی به متراژ تقریبا 300 متر است که با نیت کمک به افراد بی‌بضاعت، درمان بیماران صعب العلاج، برگزاری مراسم مذهبی و برپایی کلاس‌های فرهنگی، آموزشی و قرآنی وقف کرده‌ام و ضمنا قید شده که موقوفه از عواید حاصل از آن نگهداری شود.

حسین‌پور در رابطه با اثرات وقف در زندگی خود اظهار کرد: جمع کردن مال، ما را درگیر خود می کند در حالی‌که تنها یک لباس سفید با خود بیشتر از این دنیا نمی بریم. من از وقف، خیر و برکت بسیاری در زندگی خود دیدم و به واسطه همین وقف، رحمت خداوند در بسیاری از موقعیت‌ها شامل حال من شده است و در واقع در وقفی که انجام دادم سعی کردم شیوه جدیدی از وقف را ایجاد کنم و به همین دلیل است که خواسته ام عواید آن ملک برای درمان و آموزش اختصاص یابد.

وی عنوان کرد: هرچه انسان مال و اموال داشته باشد طمعش بیشتر می‌شود، به همین دلیل تصمیم گرفتم تا زنده هستم اموالم را وقف کنم و این اقدام اثرات مادی و معنوی زیادی در زندگی ام داشته است. کمک به دیگران باعث می‌شود خداوند روزی انسان را زیاد کند و از راهی که انتظار نداریم خدا روزی را می رساند و شادی در زندگی انسان جاری می شود.  

خیّر نمونه شهرستان آستانه اشرفیه گفت: اوقاف، امین مردم است و این موضوع باید از سوی رسانه‌ها در جامعه انعکاس پیدا کند. هفته وقف فرصت مناسبی است تا رسانه ها به این موضوع بپردازند. به عنوان مثال به سراغ موقوفه ای بروند که واقف آن در قید حیات نیست و اقداماتی که اکنون در آن موقوفه انجام می‌شود به صورت شفاف به اطلاع مردم برسانند تا مردم به این کار ایمان بیاورند و مسئله وقف برای مردم روشن شود و آیندگان بدانند وقفی که صورت گرفته از بین نرفته است.

وی تصریح کرد: باید واقفان را ترغیب کنیم که بیشتر در حوزه سلامت و درمان وقف کنند. بسیاری از افراد هستند که بیماری‌های سخت دارند و حتی برای گرفتن دارو مشکل دارند، وقف می تواند بخشی از نیازهای این افراد را برطرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha