کد خبر 219665
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

انتصاب در مشاغل حساس بدون استعلام از مراجع سه‌گانه مردود است

انتصاب در مشاغل حساس بدون استعلام از مراجع سه‌گانه مردود است

دبیر شورای هم‌اندیشی هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی خراسان‌شمالی گفت: انتصاب در مشاغل حساس دولتی بدون استعلام یا بدون دریافت پاسخ استعلام از مراجع سه گانه مردود است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ صبح امروز حامد شاکری، دبیر شورای هم‌اندیشی هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: انتصاب در مشاغل حساس دولتی بدون استعلام یا بدون دریافت پاسخ استعلام از مراجع سه گانه مردود است. 

وی ماده یک قانون نحوه  انتصاب اشخاص در مشاغل حساس را مورد توجه قرار داد و گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند در انتصاب اشخاص در مشاغل حساس از مراجع سه گانه موضوع ماده یک این قانون استعلام نمایند.

دبیر شورای هم‌اندیشی هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی خراسان‌شمالی افزود: چنانچه انتصابی بدون استعلام و یا بدون دریافت پاسخ دریافتی استعلام صورت گیرد، نه تنها آن انتصاب مردود است بلکه برای مرتکب و یا مرتکبین جرم انگاری هم شده است. 

وی زمان پاسخگویی مراجع یاد شده را یک ماه اعلام کرد و بیان داشت: مرجع احراز صلاحیت اعتقادی، اخلاقی و سیاسی نیروها از بدو ورود به خدمت در دستگاه‌های اجرایی تا مرحله رسمی قطعی، با ادارات گزینش دستگاه‌ها خواهد بود. 

شاکری نشست‌های هم‌اندیشی مدیران گزینش را موجب هم‌افزایی، تبادل تجربه، تعاملات بین دستگاهی و استفاده از نظرات همدیگر در مسیر بهبود وضعیت گزینش‌ها در استان و به روزآوری معیارها و ضوابط حاکم بر گزینش‌ها و ارائه به هیئت عالی گزینش‌ها خواند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha