کد خبر 219655
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد؛

اکران فیلم «شماره ۱۰» در خراسان جنوبی/روایت یک جوانمردی

اکران فیلم «شماره ۱۰» در خراسان جنوبی/روایت یک جوانمردی

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: فیلم «شماره ۱۰» با هدف معرفی تاریخ دفاع مقدس به نوجوانان و جوانان در استان در حال اکران است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مجید کریمیان اظهار کرد: حوزه هنری خراسان جنوبی در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متعددی در حوزه شعر، ادب، نمایش، تئاتر، تاریخ شفاهی و … را اجرا کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ۳۰ اثر مستندو … درباره شهدای استان تولید شده است گفت: این آثار در اختیار شبکه استانی و ملی برای پخش قرار داده شده و همچنین از ظرفیت فضای مجازی برای این موضوع استفاده کردیم.

کریمیان با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از ظرفیت سینما است، بیان کرد: در این راستا فیلم سینمایی «شماره ۱۰» همزمان با سراسر کشور، هم اکنون روی پرده سینماهای خراسان جنوبی اکران می‌شود.

کریمیان ادامه داد: این فیلم سینمایی مربوط به سرگذشت اسیر زندانی (استوار اکبری) در زندان‌های بعثی عراق است که در سال پایانی جنگ اسیر می‌شود و در چندین نوبت برای فرار از زندان بعثی اقدام می‌کند.

وی گفت: هدف این اسیر برای فرار از زندان معرفی ۴۲ اسیری که ثبت صلیب سرخ نشده و امکان شهادتشان وجود داشت، بوده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: این فیلم با هدف آشنایی مردم به ویژه جوانان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس اکران، می‌شود.

وی افزود: فیلم شماره ۱۰ در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، ۴ مقام در بخش‌های بهترین بازیگر مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی و چهره پردازی، کسب کرده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم مردم عزیز خراسان جنوبی از این اثر سینمایی حمایت کنند تا تاریخ دفاع مقدس را به نحو نوجوانان معرفی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha