کد خبر 219616
۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

متخلفان اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد هزار میلیارد ریال جریمه شدند

متخلفان اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد هزار میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال، پنج هزار و ۲۳۲ فقره پرونده تخلفات اقتصادی در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و متهمان به حدود یک هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سید حمزه لقمانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، پنج هزار و ۲۳۲ فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت ،دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز وارد شعب تعزیرات حکومتی شد که از این تعداد ۵ هزار ۲۱۹ فقره رسیدگی شده است.

وی افزود: بیشترین تخلفات اقتصادی استان در حوزه کالا و خدمات ،گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرونده ها یس از ورود به تعزیرات حکومتی به شعب ارجاع و نیز پس از بررسی های لازم درباره آنها رای صادر می شود.

لقمانی ابراز کرد: در مجموع متهمان تخلفات اقتصادی در این ۶ ماهه مبلغ نزدیک به یک هزار میلیارد ریال محکوم شدند.

وی تاکید کرد: در این پرونده ها علاوه بر جزای نقدی در حق دولت ،محکومان به استرداد مبلغ درحق شاکی نیز محکوم شدند که توسط واحد اجرای احکام این حق از متهمان اخذ و به شکات مسترد شد.

لقمانی ادامه داد: این سازمان یک مرجع تخصصی جهت رسیدگی به تخلفات اقتصادی است، گزارشات و پرونده ها توسط بازرسان و کارشناسان دستگاه های کاشف از جمله اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی ،سازمانهای جهاد، صمت، بسیج اصناف، بازرسی اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، شرکت فراورده های نفتی، منابع طبیعی و استاندارد به این مرجع ارسال و رسیدگی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha