کد خبر 219500
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

مدیرکل غله مازندران:

۱۹۰ میلیارد تومان از مطالبات برنجکاران مازندران پرداخت شد

۱۹۰ میلیارد تومان از مطالبات برنجکاران مازندران پرداخت شد

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان از مطالبات برنجکاران استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عباسعلی وفایی نژاد ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید محصولات کشاورزی و رونق بخشی به بازار برنج، شالیکوبی ها و تعاونی‌های روستایی که برنج تولیدی سال گذشته شالیکاران مازندرانی را به انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل دادند ۸۰ درصد از مطالبات خود را دریافت کردند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه پرداخت وجه برنج پرمحصول به صورت هفتگی و پس از تحویل و تائید لیست کشاورزان شالیکار توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی هر شهرستان انجام می‌شود اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد تحویل برنج پرمحصول پرداخت شد.

وفایی نژاد افزود: تاکنون بیش از شش هزار تن برنج پرمحصول ندا و شیرودی تولید سال ۱۴۰۱ پس از ارزیابی توسط کارشناسان خبره محلی و کارشناسان مرکز تحقیقات برنج، از مراکز طرف قرارداد خریداری شد.

وی ارزش برنج خریداری شده از مراکز طرف قرارداد را تا پایان روز گذشته مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: تاکنون ۸۰ درصد از این وجه به حساب شالیکوبی داران و تعاونی روستایی استان واریز شد.

وی افزود: با اجرای طرح خرید برنج پرمحصول سال گذشته در استان مازندران، تاکنون قرارداد تحویل بیش از ۱۹ هزار تن برنج ندا، شیرودی و فجر در بسته بندی‌های ۱۰ کیلویی با شالیکوبی ها و تعاونی روستایی استان منعقد شد.

وفایی نژاد با اعلام اینکه طرح خرید برنج تولیدی سال گذشته تا اطلاع ثانوی ادامه دارد افزود: در صورت ابلاغ دستورالعمل جدید برای خرید برنج تولید شده در سال ۱۴۰۲، این اداره کل آمادگی لازم برای اجرای آن و راه اندازی مراکز خرید در دیگر شهرستان‌ها را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha