کد خبر 219459
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

انتشار پیشرفت های کشور در کتابهای درسی برای دانش آموزان امید آفرین است

انتشار پیشرفت های کشور در کتابهای درسی برای دانش آموزان امید آفرین است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی کتب درسی مملو از دستاوردها و پیشرفت های مختلف کشور باشد، این نشر دستاوردها برای دانش آموزان امید آفرین بوده و آنان تلاش بیشتری برای علم آموزی و تحصیل خواهند داشت.

سید احسان قاضی زاده هاشمی  افزود: نظام تعلیم و تربیت باید به گونه ای برنامه ریزی شود که معلمان پیشرفت های علمی و فناوری و توسعه صنایع و همچنین داشته های کشور را در قالب برنامه درسی برای نسل نوجوان و کودکان تبیین کند.

وی گفت: باید مدارس به سمتی سوق داده شود که دانش آموزان از ویژگی ها و فضیلت های فردی خود در مسیر توسعه علم و تحصیل استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستانهای سرخس، فریمان و بخش های احمدآباد و رضویه مشهد اظهار داشت: کشور ما تحت شدیدترین تحریم های ظالمانه بوده لذا پیشرفتهای ایران با اتکا به دانش بومی تاکنون ارتقا پیدا کرده است لذا باید این موضوع در فرهنگ علم آموزی و ارتقا فضیلت های فردی مخصوصا دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

قاضی زاده با بیان اینکه نمی توان از کل به جز رسید ادامه داد: پیشرفت فردی موجب پیشرفت در اجتماع می شود لذا وضعیت پیشرفت یک به یک دانش آموزان کشور باید در برنامه یکایک معلمان و مدارس کشور قرار گرفته و رصد شود.

وی گفت: در راستای تحقق این پیشرفت مهترین وظیفه ما باید فراهم کردن فرصت تحصیل برابر برای دانش آموزان باشد اگر خدایی ناکرده دانش آموز یا دانش آموزانی بواسطه ترک تحصیل و یا نبود امکانات و زیرساختها در فلان روستا یا منطقه محروم از تحصیل جامانده باید مورد بررسی مسوولان قرار گرفته و شرایط ادامه تحصیل آنان فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha