کد خبر 219411
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

اعضای هیأت نظارت بر انتخابات مجلس در استان بوشهر مشخص شدند

اعضای هیأت نظارت بر انتخابات مجلس در استان بوشهر مشخص شدند

هیات های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای استان بوشهر منصوب شدند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ خلیل رضایی رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای بخشی از  قانون انتخابات مجلس، هیات استان پس از طی فرآیندهای قانونی، اعضای هیات نظارت در شهرستانهای ده گانه را تعیین و احکام آنان صادر شد. 

وی در ارتباط با روند شکل گیری هیات‌های نظارت بخشهای مستقل افزود: براساس قانون جدید و ابلاغ هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان، به نسبت شعب اخذ رای در بخش‌ها یک یا دو نفر نماینده هیات نظارت در بخش ها پس از پیشنهاد شهرستان و بررسی و تایید هیات استان، احکام آنان صادر خواهد شد. 

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان ضمن تاکید بر نظارت قانونمند، جامع و موثر بر روند انتخابات توسط هیات‌های نظارت، تنها نهاد ناظر بر انتخابات را شورای نگهبان و هیات‌های منتسب دانست و افزود: اصل ۹۹ قانون اساسی صرفا شورای نگهبان را نهاد و دستگاه ناظر بر انتخابات مشخص نموده، این نظارت استصوابی و در همه مراحل و فرآیندهای انتخابات صورت می گیرد. 

رضایی در مورد شائبه برگزاری انتخابات توسط دولت مستقر و وزارت کشور گفت: ازجمله وظایف هیات‌های نظارت زیر مجموعه شورای نگهبان، تایید معتمدین معرفی شده از اقشار مختلف مردم توسط  فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به منظور تشکیل هیات اجرایی برگزاری انتخابات بوده که با ساز و کارهای قانونی هشت نفر از بین ۳۰ نفر معتمد تایید شده، انتخاب می شوند. 

رئیس هیات نظارت بر پایبندی به قانون، رعایت اصل بی طرفی، پرهیز از هرگونه جهت گیری عوامل دست اندرکار انتخابات  تاکید و خاطر نشان کرد: ملاک عمل عوامل اجرایی، نظارتی و همه نامزدهای انتخاباتی، قانون و قانون مداری بوده و هیات‌های نظارت با جدیت و حساسیت ویژه، در راستای تحقق این مهم وظایف ذاتی خود را انجام خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha