کد خبر 219392
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

این گیاه جادویی قاتل نفخ شکم است

این گیاه جادویی قاتل نفخ شکم است

رازیانه برای درمان پوکی استخوان، نفخ معده، درمان عفونت‌های مثانه، آسم و تنگی نفس، درمان آرتروز و روماتیسم و ریزش موها مؤثر است.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: داروی گیاهی رازیانه دارای کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین k بالایی است و سبب استحکام استخوان‎‌ها می‌شود و به خاطر داشتن ویتامین c حالت آنتی اکسیدان دارد. برای کلاژن سازی بسیار مفید است و سبب ممانعت از پیری پوست شده و کمک شایانی به شادابی و طراوت پوست خانم‌ها می‌‎کند.

سید ابوالفتح شیرمردی ظهار کرد: گیاه دارویی رازیانه یا بادیان یک گیاه زمستانی است که از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است که مزاج آن گرم و خشک بوده و ضد بلغم است. محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری افزود: این داروی گیاهی به دلیل خواص شگفت انگیزی که برای بانوان دارد در کل دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

شیرمردی با اشاره به اینکه رازیانه برای همه افراد خواص شگفت‌انگیزی دارد، گفت: این گیاه دارویی برای سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد مغز، تسکین دردهای گوارشی، تقویت چشم‌ها به ویژه برای خانم‌ها، تسکین دردهای قاعدگی، پوشش اختلالات تنفسی، اثرات جوان سازی برای خانم‌ها، پیشگری از سرطان، کاهش چاقی به خصوص لاغری شکم پهلو مؤثر است.

این محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: داروی گیاهی رازیانه دارای کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین k  بالایی است و  سبب استحکام استخوان‎‌ها می‌شود و به خاطر داشتن ویتامینc حالت آنتی اکسیدان دارد. برای کلاژن سازی بسیار مفید است و سبب ممانعت از پیری پوست شده و کمک شایانی به شادابی و طراوت پوست خانم‌ها می‌‎کند.

شیرمردی با اشاره به اینکه داروی گیاهی رازیانه به دلیل داشتن روغنی به نام آنتول خاصیت ضد سرطانی دارد،افزود: این گیاه باعث مرگ و میر سلول‌های سرطانی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: رازیانه به دلیل داشتن فیبر بالا برای بیوست بسیار اثرگذار است و حرکات روده را تحریک می‌کند، از طرفی اسید معده و صفرا را تنظیم می‌کند.

شیرمردی تصریح کرد: این گیاه دارویی ایمنی بدن را تقویت کرده و برای خوش‌بو کردن تنفس خانم‌‎ها بسیار مفید است و چون خاصیت ضد باکتریایی دارد در حقیقت یک نوع آنتی بیوتیک طبیعی است.

این محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: به طور کلی این داروی گیاهی برای درمان پوکی استخوان، نفخ معده، درمان عفونت‌های مثانه، آسم و تنگی نفس، درمان آرتروز و روماتیسم و ریزش موها مؤثر است و افرادی که کم خونی آن‌ها بهبود پیدا نمی‌کند توصیه می‌شود از رازیانه استفاده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: دارویی گیاهی رازیانه به به دلیل دارا بودن  مقادیر بالایی از هورمون‌های زنانه برای جلوگیری از یائسگی زودرس و از بین بردن عوارض یائسگی مانند گرگرفتگی بسیار مفید است.

این محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رازیانه با توجه به مزایایی که دارد ممکن است مضر هم باشد، افزود: مصرف زیاد آن موجب ایجاد کیست سینه افراد مستعد کیست سینه می‌شود که برای این افراد توصیه می‌شود همراه عرق فراسیون که از خانواده رازیانه است استفاده شود.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین مصرف زیاد داروی گیاهی رازیانه باعث ایجاد اختلال و کاهش پلاکت‌های خون شده مصرف آن باید بر  اساس تجویز پزشک طب سنتی باشد.

شیرمردی خاطر نشان کرد: بهتر است خانم‌های متاهل از رازیانه استفاده کنند زیرا مصرف این گیاه برای مجردها باعث فعال شدن هورمون‎‌های زنانه می‌شود. همچنین مصرف این گیاه برای آقایان سبب تقویت کلیه و همچنین افزایش سوخت و ساز بدن می‌‎شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha