کد خبر 219368
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲

نظرلو در گفتگو با «حیات» بیان کرد؛

پرداختن به نقش مهم رزمندگان مجاهد عراقی دفاع مقدس با فرماندهی شهید دقایقی در کتاب “روشنای بدر”

پرداختن به نقش مهم رزمندگان مجاهد عراقی دفاع مقدس با فرماندهی شهید دقایقی در کتاب “روشنای بدر”

نویسنده کتاب “روشنای بدر” گفت: نکته حائز اهمیت برای من در درج این کتاب، معرفی نقش رزمندگان مجاهد عراقی در لشکر ایران برای جنگ مقابل صدام حسین است.

مرضیه نظرلو نویسنده کتاب “روشنای بدر”در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات گفت: کتاب مستند روایی شهید اسماعیل دقایقی با نام “روشنای بدر” حاصل ۱۸۰ ساعت مصاحبه حضوری و مشاهده ساعت ها مصاحبه تصویری می باشد.

وی با بیان اینکه کتاب “ روشنای بدر” ماحصل مصاحبه های صوتی با مجاهدین عراقی در دو کشور ایران و عراق است، افزود: این مصاحبه ها در شهرهای تهران، خوزستان، اصفهان، مشهد، کربلا، نجف، بغداد و بصره و به زبان عربی انجام شده است.

پرداختن به نقش مهم رزمندگان مجاهد عراقی دفاع مقدس با فرماندهی شهید دقایقی در کتاب “روشنای بدر”

نظرلو با اشاره به اینکه این کتاب حاصل یک تلاش مستمر و تحقیق و نگارشی پنج ساله است، گفت: شیوه نگارش کتاب “روشنای بدر” دانای کل نامحدود است. یعنی به تمام این ۱۸۰ ساعت یک خط سیر داده شده است به نحوی که شهید اسماعیل دقایقی به عنوان نخ تسبیح است و مابقی خاطرات به دور آن چیده شده است. در حقیقت تمام کتاب دارای یک روایت و یک زبان است به همین جهت نوشتار این کتاب بسیار سخت و زمانبر بود.

این محقق جنگ ادامه داد: در واقع نکته حائز اهمیت برای من در درج این کتاب، معرفی نقش رزمندگان مجاهد عراقی در لشکر ایران برای جنگ مقابل صدام حسین است.

وی اشاره کرد: متاسفانه در تمام این سال ها به نقش رزمندگان مجاهد عراقی در لشکر ایران توجه ویژه ای نشده است به همین خاطر برآن شدم تا در کنار معرفی نقش مهم شهید دقایقی به نقش این ستاره های درخشان مجاهدین بدر نیز پرداخته شود و در واقع به علت حضور همین رزمندگان مجاهد عراقی در لشکر بدر عنوان این کتاب را “ روشنای بدر” قرار دادم.

نظرلو مطرح کرد: در واقع ویژگی شاخص شهید اسماعیل دقایقی به علت فرماندهی لشکر بدر بود. چرا که شهید دقایقی با پذیرش فرماندهی رزمندگان مجاهد عراقی و با تلاش آنان توانست در اکثر عملیات ها پیروز و موفق شود. 

پیش از نوشتار کتاب “روشنای بدر”، در تعدادی مستند و کتاب به زندگی شهید دقایقی پرداخته شده بود اما جای خالی مجاهدین عراقی مشهود بود، لذا برآن شدم تا با پرکردن این خلا نقش مجاهدین عراقی در دفاع مقدس را برجسته نمایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha