کد خبر 219307
۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها برای ورود به ابرطرح ها

اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها برای ورود به ابرطرح ها

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، از اعطای دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به ابرطرح‌های (پروژه‌های) کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ محمد صادق خیاطیان، با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری پنج جانبه میان صندوق نوآوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های علوم، اقتصاد و صمت گفت: در این تفاهم‌نامه صندوق نوآوری متعهد شده است تا مبلغ دو هزار میلیارد تومان تسهیلات و خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهد که می‌توانند در ابرطرح‌های (پروژه‌های) معین در تفاهم‌نامه مشارکت کنند.

وی افزود: این خدمات مالی از منابع اشتغالزایی که دولت در حمایت از اشتغال دانش‌بنیان تعریف کرده بود، اختصاص می‌یابد.

خیاطیان گفت: از سوی دیگر با توجه به بسته رشد تولید که در صندوق نوآوری و شکوفایی تدوین و در هیئت عامل صندوق نیز به تصویب رسیده است، به شرکت‌هایی که عضو کنسرسیوم‌های (شرکت‌های بزرگ) تخصصی دانش‌بنیان هستند، اگر تا دو برابر افزایش رشد تولید داشته باشند، تا سقف دو هزار میلیارد تومان با همکاری شبکه بانکی تسهیلات رشد تولید پرداخت می‌کنیم.


رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این خدمات در چهار دسته تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.
بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، این صندوق به عنوان نهاد تامین مالی فناوری در کشور هم‌اکنون بیش از ۷۹ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان و فناور ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha