کد خبر 207129
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

مدیر صندوق‌ نوآوری و شکوفایی:

۵۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در نظر گرفته شد

۵۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در نظر گرفته شد

مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال امسال از محل وام تبصره ۱۸ برای اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ «محمدصادق خیاطیان» روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی در اراک افزود: در صندوق نوآوری و شکوفایی، ۷۷ خدمت در چهار بخش شامل وام، سرمایه‌گذاری، ضمانت‌نامه و توانمندسازی ارایه می‌شود.

وی بیان کرد: شعار در صندوق نوآوری و شکوفایی، موضوع تامین مالی است که این مهم باید آخرین دغدغه فعالان دانش بنیان‌ها باشد.

خیاطیان افزود: شرکت‌های دانش بنیان باید تمرکز خود را بر توسعه دانش فنی متمرکز کنند و بازاریابی و تولید را توسعه دهند و صندوق وظیفه دارد تا تامین مالی را به انجام رساند.

وی بیان کرد: تلاش است با کمک سایرین از جمله بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ، دغدغه فعالان در این حوزه کاهش یابد.

مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: کسانی که ناامید هستند و توانمندی مردم را نمی‌دانند و نگاه به بیرون و غیر بومی دارند، لازم است با ظرفیت‌های داخلی آشنا شوند و در دیدگاه‌های خود تجدید نظر کنند.

خیاطیان افزود: استان مرکزی نمونه خودباوری و ظرفیت نخبگان کشور است و باید این ظرفیت را توسعه داد.

وی بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی استان مرکزی باید فعال شود، پا بگیرد و به زودی مشکلات این صندوق در استان حل می‌شود.

مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود: بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند هستند، زیرا خیلی خوش حساب هستند و اعتبار به این بخش داده‌اند.

خیاطیان به توجه مدیریت کلان استان، استاندار مرکزی به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: مدیریت کلان استان پای کار دانش بنیان ایستاده و امروز به عینه توجه به این مهم مشاهده شد که این دیدگاه، ظرفیت بالایی و کم نظیر است.

وی بیان کرد: روحیه کار تیمی و هم‌افزایی در بین مسئولان استان مرکزی نعمت است و نیروی انسانی نخبه‌ای در استان وجود دارد، و از ارکان دانش‌بنیان، نخبه بودن است.

وی تصریح کرد: ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان استان مرکزی قابلیت توسعه جدی دارند و حضور صنایع بزرگ از دیگر ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان مرکزی است.

رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی هم در این نشست گفت: حوزه کار فقط پارک نیست، امروز تنها در زیست بوم کار جلو نمیرود، باید از سایر ظرفیت‌ها نیز استفاده شود.

« محمدعلی داستان» افزود: فقط استفاده از ظرفیت پارک در دستور کار نیست بلکه از سایر ظرفیت‌ها مانند بنیاد علوی و صندوق شکوفایی نیز باید استفاده شود.

وی بیان کرد: حوزه دیگری که پارک وارد شده، حوزه نرم است، اگر امروز در حوزه فرهنگ مشکل وجود دارد می‌توان با ابزار نرم در حل مسئله اقدام کرد.
رییس پارک و فناوری استان مرکزی ادامه داد: برای فعالیت در این حوزه باید با همکاری تبلیغات اسلامی به اهداف مورد نظر دست یافت.

داستان اظهار کرد: دید تجاری‌سازی در حوزه فرهنگی با کمک پارک علم و فناوری ممکن است.

وی بیان کرد تعامل پارک علم و فناوری با دانشگاه‌ها، حوزه دیگر پارک و فناوری استان مرکزی است که می‌تواند به الگو در سطح کشور معرفی شود.

رییس پارک و فناوری استان مرکزی عنوان کرد: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان به ۲ و نیم برابر افزایش یافت.

داستان افزود: گردش مالی پارک علم و فناوری استان مرکزی چندبرابر شده که در گذشته این رشد مالی از ۱۰ به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: برای اولین بار، پارک علم و فناوری استان مرکزی موفق شد ارزش افزوده به میزان یک میلیارد تومان را به استان بازگرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha