کد خبر 219287
۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

صادرات ۷۰ میلیون دلاری دارو 

صادرات ۷۰ میلیون دلاری دارو 

­ به گفته نایب رئیس صندوق‌های تولید کنندگان دارو در سال گذشته صادرات دارو از کشورمان در حدود ۷۰ میلیون دلار بوده که نسبت به واردات ۲ میلیارد دلاری این صنعت به کشورمان میزان ناچیزی است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ پیر صالحی، نایب رئیس صندوق‌های تولید کنندگان دارو، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه تجارت خارت خارجی گفت: صادرات دارو از  کشورمان در سال گذشته  ۷۰ میلیون دلار بوده  که این میزان نسبت به حجم واردات دارو و مواد اولیه میزان بسیار ناچیزی است. در سال گذشته واردات دارو و مواد اولیه تولید آن به کشورمان  به ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلار رسید.   

پیر صالحی در ادامه افزود:  در چند سال اخیر تولیدات دارو در کشورمان هم از نظر کیفیت و کمیت افزایش داشته است. باید تلاش کنیم، تا بتوانیم صادرات این محصولات را نیز افزایش دهیم.  

نایب رئیس صندوق‌های تولید کنندگان دارو درباره مشکلات صادرات دارو بیان کرد: یکی از مشکلات صادرات دارو بحث سپرده گذاری ارزی تجار و بازرگانان برای رفع تعهد ارزی است که دولت  باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع کند.  

وی در ادامه افزود: برای افزایش صادرات دارو  باید زیر ساخت‌های  تولیدات این صنعت را بازسازی و نوسازی شود و کیفیت محصولات دارو  (جی ام پی) تولید داخل را افزایش دهیم.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته ایران فارما، ۵ تا ۷ مهر در مصلای تهران در حال برگزاری است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha