کد خبر 219263
۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ریزش چشمگیر قیمت خودرو در بازار

ریزش چشمگیر قیمت خودرو در بازار

قیمت خودرو در ماه های اخیر و پس از حبس دلار در محدوده ۴۹ هزار تومان، کاهش قیمتی را تجربه کرده است که از آن به عنوان سقوط آزاد قیمت ها یاد می شود؛ زیرا در این طوفان قیمتی، نمی توان مدلی را یافت که از ریزش چشمگیر مصون مانده باشد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ قیمت انواع خودرو امروز با نوسان جزئی اعلام شد، این در حالی است که اعلام خبرهای ضد و نقیض، بازار خودرو را در دوراهی کاهش و افزایش قیمت ها قرار داده است؛ اما فعلا زور اخبار کاهشی بر بازار چربیده و قیمت ها هنوز در حال عقبگرد هستند.

فشار به بازار خودرو از ۴ جناح!

خبر تسریع در واردات خودروهای کارکرده، عرضه قریب الوقوع خودروهای وارداتی به متقاضیان، رکود در بازارهای دارایی، ثبات نسبی قیمت دلار و... دست به دست هم داده تا بازار خودرو را در تنگنای رکود قرار بدهد؛ بنابراین انتظار برای افزایش قیمت خودرو فعلا از بین رفته است.

ماجرای سقوط آزاد قیمت ها در بازار خودرو

ریزش قیمت دلار و حبس آن در محدوده ۴۹ تا ۵۰ هزار تومانی و اعتماد بازار خودرو به این نرخ، آتش بر جان  بازار خودرو زد؛ ریزش گسترده قیمت ها در ابتدای امسال شروع و بازار پس از مدتی به کام خریداران شد.

قیمت خودرو در پایان سال ۱۴۰۱ به میزانی اوج گرفت که کاهش قیمت خودرو در سال جدید در حقیقت «سقوط آزاد قیمتی» است. این سقوط آزاد در بازار انواع خودرو به ویژه در بازار خودروهای مونتاژی کاملا احساس می شود. هرچند تخلیه حباب قیمتی در بازار خودرو همانند سایر بازارهای دارایی اتفاق عجیب و غریبی نبود؛ اما کاهش گاها تا یک میلیاردی برخی خودروهای مونتاژی آن را بیش از همیشه پررنگ کرد.

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار

سمند سورن پلاس در بازار در حالی به ۵۷۳ میلیون تومان رسیده که در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت ۵ میلیون تومانی بوده است. همچنین پژو پارس  LX TU۵ که همچنان یکی از محبوب ترین خودروهای ایران خودرو است با کاهش قیمت سه میلیون تومانی، ۶۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

از میان خودروهای سایپا نیز کوییک دنده‌ای S به عنوان ارزان ترین خودرو آن در حالی ۳۴۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که شاهد کاهش یک میلیون تومانی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

قیمت خودروهای مونتاژی در بازار

خودروهای مونتاژی که در ماه های اخیر در کاهش قیمت از خودروهای داخلی سبقت گرفته است در روزهای اخیر نیز شاهد ارزانی بود. جک J۴ آپشنال وارد کانال ۷۴۰ میلیون تومانی شد؛ در حالی که در آغاز هفته ای که گذشت، ۷۵۰ میلیون تومان را نیز به خود دیده بود.

هایما S۵ دنده اتوماتیک که یکی از خودروهای پرطرفدار مونتاژی ایران خودرو است در حال حاضر یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که نسبت به دو روز قبل ۵ میلیون تومان ارزان شده است.

زمان طلایی خرید خودرو فرارسید؟

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه بعید به نظر می رسد فعلا تا یکی دو هفته آینده شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار باشیم، به «حیات» می گوید: رکود بازارهای موازی بازار خودرو را نیز گرفتار کرده و به نظر نمی رسد قیمت خودرو با مولفه های فعال در بازار فعلا شاهد گرانی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha