کد خبر 219233
۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

بیانی  در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛ 

فرهنگ دفاع مقدس بهترین الگو برای نسل جوان است 

فرهنگ دفاع مقدس بهترین الگو برای نسل جوان است 

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس با گرامیداشت مقام شهیدان، جانبازان و آزادگان گفت: طبیعی است که دشمن نمی خواهد خاطرات و رشادت های رزمندگان به نسل جوان منتقل شود و این فرهنگ دفاع مقدس است که می تواند بهترین الگو برای نسل جوان باشد، امروز همه ما امنیت و آرامش خود را مرهون و مدیون همه شهیدان، جانبازان و آزادگان هستیم. 

ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید استان فارس در گفتگو با خبرنگار حیات، اظهار داشت: چهل و سه سال است از سالگرد جنگ تحمیلی می گذرد و این هفته را به عنوان چهل و سومین هفته دفاع مقدس جشن می گیریم و این یک توفیق الهی است که توانستیم چهل و سه سال ایام دفاع مقدس را زنده نگه داریم. 


وی ادامه داد: همه ی انسان ها می دانند که جنگ چیز خوبی نیست اما این جنگ به ما تحمیل شد. طبیعی است که در این جنگ نابرابر ما به دفاع از خود پرداختیم و از اینرو این دفاع، دفاع مقدس نام گرفت. شهدای ما جانشان را در راه کشور تقدیم کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از این خاک به دست دشمنان بیفتد این در حالی است که در زمان پادشاه بی لیاقت کشورمان محمدرضا پهلوی، بحرین که جزء ایران بود با مداخله انگلیس ها از ایران جدا شد.  

بیانی افزود: در حالی که 43 کشور دنیا به خصوص آمریکا و شوروی در کنار صدام با در دست داشتن بهترین تجهیزات نتوانستند ذره ای به عزتمندی کشورمان دست درازی کنند و اینها نتیجه ایستادگی شهدا، جانبازان و ایثارگران است. بهتر بگویم ما امنیت و آرامش خود را مرهون و مدیون همه شهیدان، جانبازان و آزادگان هستیم. 

وی در پایان به اهم برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد: برگزاری یادواره شهدا، رزمایش طرح سپاس و دیدار از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران با مشارکت سپاه انقلاب اسلامی و سایر دستگاه ها برای قریب به 2 هزار دیدار، انتشار وصیت نامه شهدا، طرح پایش سلامت و ویزیت رایگان از ایثارگران، از محوری ترین برنامه های بنیاد شهید طرح میهمانی لاله ها و برگزاری همایش ورزشی و رونمایی از سنگ مزار یادبود برای شهدای مفقود الاثر می باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha