کد خبر 219227
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

عضو مجلس خبرگان: آیت‌الله ناصری نمونه اکسیر عشق به ولی خدا بود

عضو مجلس خبرگان: آیت‌الله ناصری نمونه اکسیر عشق به ولی خدا بود

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه اصفهان گفت: حقیقت آیت‌الله ناصری، چیزی جز و ولایت و محبت نسبت به اهل‌بیت(ع) نبود و بر همین اساس هر شخصی که به دل می‌نشیند، بی‌شک از اکسیر ولایت و عشق به ولی خدا برخوردار است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان پیش از ظهر امروز در همایش ملی سالک الی‌الله در سالن پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: قرآن کریم در آیه ۱۳ سوره حجرات معیار ارزش انسان را تقوای او معرفی کرده و هرچه که  تقوای انسان بیشتر باشد، تقرب او به پروردگار نیز نزدیک‌تر می‌شود.

وی گفت: تقوا یک حالت روحی است که در وجود انسان‌ها متفاوت و دارای شدت و ضعف است که باید تقویت شود.

 آیت الله مهدوی افزود: آیات ۶۲ تا ۶۴ سوره یونس که صفات خداوند را تبیین می‌کند، پس از ایمان بر تقوای دائمی تاکید و ضرورت دارد یعنی تقوای دائمی نتیجه ایمان در حد یقین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۹۹ سوره حجر عنوان کرد: تفکر، تهذب و توسل به رکن توحیدی از جمله مواردی است که حصول یقین را پدید می آورد

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه اصفهان تاکید کرد: حقیقت و واقعیت آیت‌الله ناصری، چیزی جز و ولایت و محبت نسبت به اهل‌بیت(ع) نبود و بر همین اساس هر شخصی که به دل می‌نشیند، بی‌شک از اکسیر ولایت و عشق به ولی خدا برخوردار است.

آیت الله مهدوی برگزاری چنین برنامه‌هایی را نمونه‌ای از ارادت و عشق مردم اصفهان به آیت‌الله ناصری دانست و گفت: این گونه همایش‌ها و جلسات آحاد مردم را به فکر فرو می‌برد، تا چنین شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله ناصری را هیچگاه فراموش نکنیم و باعث می‌شود خودمان را موظف بدانیم که علم بدون عمل هیچ گاه تاثیری نخواهد داشت و نباید شعاری رفتار کرد.

از صبح امروز همایش سالک الی الله با هدف تبیین سیره و اندیشه اخلاقی و تربیتی آیت الله محمدعلی ناصری در سالن پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha