کد خبر 217828
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

دبیر همایش سالک الی الله:

همایش تبیین اندیشه «آیت‌الله ناصری» در قم و اصفهان برگزار می شود

همایش تبیین اندیشه «آیت‌الله ناصری» در قم و اصفهان برگزار می شود

دبیر همایش سالک الی الله از برگزاری همایش تبیین اندیشه آیت‌الله ناصری در قم و اصفهان در روزهای ۶ و ۱۳ مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد مسعود معصومی لاری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان قم اظهار داشت: جمعی از مریدان مرحوم آیت الله ناصری و نهادهای فرهنگی پس از ارتحال ایشان تصمیم گرفتند همایشی پژوهشی و علمی برای این شخصیت در سالگرد ارتحال وی برگزار کنند.

دبیر همایش سالک الی الله عنوان داشت: حوزه علمیه قم و اصفهان و همچنین ۲۷ نهاد حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی ستادی برای برپایی این همایش تشکیل دادند.

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه گسترش مباحث اخلاقی، تربیتی، مهدوی در حوزه‌های علمیه و جامعه نخبگانی از جمله اهداف همایش سالک الی الله است افزود: شناسایی الگوهای موفق و عالمان عامل و بزرگانی که ثمره سال‌ها متمادی تحصیل در مکتب اسلام هستند از دیگر اهداف این همایش است.

وی ابراز داشت: سه عنوان سیره و اندیشه اخلاقی، تربیتی و مهدوی آیت الله ناصری، عناوین اصلی این همایش علمی است.

دبیر همایش سالک الی الله گفت: همایش سالک الی الله روزهای ششم و سیزدهم مهرماه در شهرهای اصفهان و قم با سخنرانی شخصیت‌های برجسته حوزوی و ارائه مقالات برگزیده این همایش برگزار می‌شود.

آیت الله ناصری در علم و فقاهت و اخلاق سرآمد بود

وی‌گفت: مرحوم آیت الله ناصری از عالمانی بود که در علم و فقاهت و اخلاق سرآمد و در بستر اجتماع با همه اقشار ارتباطی صمیمی برقرار می‌کرد.

حجت الاسلام معصومی اضافه کرد: ایشان فردی خودساخته و دارای آثار بسیاری در جامعه بود و مبلغی موفق و عالمی عالم و عارفی بود که سلوکش را در بستر مردم تعریف می‌کرد و این مسیر را ادامه داد.

وی با بیان اینکه آیت الله ناصری با آراستگی به اخلاق حسنه الهی، فردی جذاب و مبلغی بسیار مؤثر در جامعه بود بیان داشت: او در عین حالی که فقیه بود معنویت حماسی را به جامعه معرفی کرد و با تکیه بر معارف مهدوی قلوب مخاطبین را فتح می‌کرد و نمونه‌ای موفق برای مبلغان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی بود.

دبیر همایش سالک الی الله عنوان داشت: این همایش در گام نخست نگاهی پژوهشی دارد و سیره آیت الله ناصری مشحون از سوالاتی است که جامعه در این ابعاد نیازمند پاسخ به آنان است که با پرداختن به این سیره پاسخ‌های خوبی می‌توان ارائه کرد.

حجت الاسلام معصومی بیان داشت: بالغ بر ۵ هزار نفر در ۲۲ پیش نشست‌های برگزار شده این همایش حضور یافتند و نرم افزای از آثار آیت الله ناصری نیز تهیه و تدارک شده که در روز برپایی همایش رونمایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha