کد خبر 219199
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

دبیر هفته جایزه مصطفی (ص) در اصفهان:

۵۰ شرکت برتر حوزه هوش مصنوعی در رویداد جایزه مصطفی (ص)حضور دارند

۵۰ شرکت برتر حوزه هوش مصنوعی در رویداد جایزه مصطفی (ص)حضور دارند

دبیر هفته جایزه مصطفی (ص) در اصفهان گفت: ۵۰ شرکت برتر حوزه هوش مصنوعی در رویداد جایزه مصطفی (ص) حضور دارند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حسین ربانی در خصوص گردهمایی فعالان هوش مصنوعی که در حاشیه جایزه مصطفی (ص) برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که طی چند سال اخیر مطرح شده و جزو اولویت‌های کشور چه در حوزه بحث‌های فرهنگی و چه در بحث‌های آموزشی و پژوهشی مطرح شده، پرداختن به حوزه هوش مصنوعی است.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که بنیاد نخبگان استان اصفهان یک سال به صورت خاص روی آن متمرکز شده همین موضوع فعالیت در این حوزه است.

دبیر هفته جایزه مصطفی (ص) در اصفهان ادامه داد: بر این اساس تلاش بر این است تا با شناسایی مجموعه‌ها و لینک کردن افراد همچنین مجموعه نیازهایی که در این زمینه وجود دارد با استفاده از مسائل اقتصادی بتوان آورده‌هایی به مجموعه‌ی آورده‌های کشور اضافه کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که نزدیک به ۶ الی هفت ماه صورت گرفته این است که در حال حاضر ۵۰ مورد از بهترین شرکت‌های هوش مصنوعی کشور شناسایی و دعوت شده‌اند.

ربانی گفت: این شرکت‌ها روز جمعه هفتم مهرماه در هتل عباسی حضور یافته و توانمندی‌های خود را در قالب نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: در این روز در حوزه دانش آموزی یک برنامه سه ساعته در نظر گرفته شده همچنین برنامه‌ای که برای گردهمایی در نظر گرفته شده دارای چند بخش است.

دبیر هفته جایزه مصطفی (ص) در اصفهان با بیان اینکه این گردهمایی دارای یک پنل تخصصی است که با حضور سیاست گذاران حوزه هوش مصنوعی در کشور برگزار می‌شود، افزود: این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان سند هوش مصنوعی در کشور در حال پیگیری است. نمایندگان مرتبط با این موضوع دعوت شده‌اند و در خود دولت بخصوص معاونت علمی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به دعوت از اساتید مختلف، شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی در راستای چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد و دور نمایی که باید در کشور در نظر گرفته شود، گفت: یکی از بخش‌های پنل تخصصی در این گردهمایی، هوش مصنوعی است.

ربانی تصریح کرد: همچنین مجموعه مسابقاتی طراحی شده که مبتنی بر داده‌های واقعی است. در این مسابقات از مجموعه‌های مختلف از اداره آب گرفته تا مجموعه‌هایی مثل پالایشگاه و بخش‌های حوزه سلامت و… مسابقه هوش مصنوعی داره برای اولین بار پایه گذاری می‌شود.

وی اظهار داشت: در این مسابقات جایزه قابل توجهی نیز در نظر گرفته شده تا به این واسطه بتوانیم مجموعه‌های تأثیرگذار در حوزه هوش مصنوعی و تیم‌هایی که در این زمینه فعال هستند را شناسایی کنیم.

دبیر هفته جایزه مصطفی (ص) در اصفهان گفت: در عین حال وقتی شرکت‌های فعال در این مسابقه شرکت می‌کنند طبیعتاً در رفع نیازهای دیگر بخش‌ها فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقه خود به تنهایی می‌تواند در بحث شناسایی نیروی انسانی و یا مجموعه‌های توانمند مؤثر و کمک کننده باشد.

ربانی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در نشست فعالان در نظر گرفته شده است که در یک پلتفرم با عنوان بحث سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی، شرکت‌هایی که محصول با قابلیت صادرات داشته باشند، محصول خود را در معرض صادرات قرار می‌دهند.

وی گفت: در حال حاضر شرکت‌هایی که شناسایی شده‌اند بصورت رایگان سرویس به آنها داده می‌شود که برگزاری جلسات، اختصاص وب سایت و کاتالوگ انگلیسی زبان برای ارائه محصولات آنها در دنیا و… از جمله سرویس‌های مدنظر به شمار می‌رود.

دبیر هفته جایزه مصطفی (ص) در اصفهان افزود: بر این اساس در این رویداد از این پلتفرم هم رونمایی می‌شود و از جمله برنامه‌هایی است که برای این نشست پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha