کد خبر 219187
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد؛

نقش وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد امنیت روانی در زمان جنگ اقتصادی/ پیشکسوتان جهادگر باید مربی نسل امروز باشند

نقش وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد امنیت روانی در زمان جنگ اقتصادی/ پیشکسوتان جهادگر باید مربی نسل امروز باشند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی همچنان وزارت طبقات محروم است، گفت: این وزارتخانه در زمان جنگ اقتصادی مسئولیت ایجاد امنیت روانی جامعه را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز سی و پنجمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محسن رضایی‌ دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این مراسم گفت: ما خراسانی ها با عزیزان جهادگر بسیار مانوسیم. چراکه عده کثیری از جوانان خراسانی وارد جهاد سازندگی شدند و بسیار خوش درخشیدند. این سنگرسازان بی سنگر بدون هیچ محافظ و سلاحی با قصد دستگیری و کمک به مردم بدون هیچ چشم داشتی در روزهای اول انقلاب به کمک مردم شتافتند. 

وی ادامه داد: نظام کارمندی امروز سبب یک درهم تنیدگی و بروکراسی شده است. متاسفانه در نظام بروکراسی اصل در کار نکردن است. در صورتیکه سبک زندگی فرزندان جهاد بسیار متفاوت بود. در واقع گام نخست مدیریت جهادی این است که بن بستی برای جهادگر وجود ندارد. چراکه هرکاری را برای رسیدن به اهداف الهی به نتیجه میرساند. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: جهادگر خستگی ناپذیر است و علی رغم وجود کمبودها آنقدر تلاش می‌کند تا به نتیجه برسد. در واقع با وجود اینکه امروز تکنولوژی و امکانات و داشته های ما از زمان جنگ بیشتر است اما گاها می بینیم که نمیتوان مشکلات را مانند زمان جنگ مرتفع کرد. 

معاون رییس جمهور با بیان اینکه جهادگران رفتار حسینی داشتند، افزود: حال این پرسش مطرح است که چه کسانی باید نسل حسینی را تربیت کنند؟ شما پیشکسوتان جهادگر باید رسانه، مبلغ و مربی نسل امروز باشید. این نهضت باید ادامه یابد تا به قله برسد. 

قاضی زاده هاشمی اشاره کرد: بسیج ملی در زمان جنگ ماحصل گفتمان فراگیر در جامعه ای بود که لبیک مردم را به همراه داشت. نقش شما جهادگران در به نتیجه رساندن اهداف در دفاع مشروع و الگوی فداکاری و ایثار بی بدیل است. امروزه اگر سعادت ابدی در سطح اجتماع را می خواهیم باید مانند جهادگران عمل کنیم. 

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در زمان جنگ اقتصادی مسئولیت ایجاد امنیت روانی جامعه را برعهده دارد همانگونه که جهادگران ما در ابتدای انقلاب عمل می کردند. نباید بگذاریم که نوسانات، زندگیِ مستضعفِ معیشت بگیرِ فاقد درآمد را به خطر بیاندازد. جهاد کشاورزی همچنان وزارت طبقات محروم است و وظیفه دستگیری عموم مردم را برعهده دارد. 

در ادامه این مراسم با حضور محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مجموعه تمبر یادبود پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد شامل تمبر پل بعثت، پل خیبر و پل وحدت و مجموعه عملکرد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی در عملیات های دفاع مقدس رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از تعدادی از جهادگران و ایثارگران دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha