کد خبر 219167
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

وظیفه مسئولان، اعتماد به جوانان با تفکر دفاع مقدس است 

وظیفه مسئولان، اعتماد به جوانان با تفکر دفاع مقدس است 

 فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: وظیفه مسئولان در حال حاضر این است که خود را وابسته به کشورهای غربی ندانند. جوانان ایران تحصیل کرده، مؤمن، متعهد و ولایت‌پذیر بوده و مسئولان باید آنان را با همان تفکر دفاع مقدس حفظ و پشتیبانی کنند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سردار غلامعلی تناکی با گریزی به روزهای جنگ تحمیلی، با یاد شهدا اظهار کرد: از سال ۶۱ که کلاس دوم راهنمایی بودم با حضور برادرانم در جبهه، من نیز شور و شوق حضور در مناطق را پیدا کردم. 

وی افزود: سه مرتبه با حضور در بیرجند و مرکز آموزش و تلاش برای ورود به مناطق جنگی، در مرکز آموزش منتظران شهادت دوره ۴۵ روزه امورشی را گذراندم و در اولین عملیات در منطقه سومار به مدت ۷۵ روز شرکت کردم. 

تناکی با اشاره به اعزام به کردستان در عید سال ۶۲  و حضور در عملیات والفجر ۳ و عملیات خیبر و حضور در جبهه تا پایان جنگ به عنوان پاسدار در مناطق جنگی، ادامه داد: تقریبا توفیق داشتم در تمام عملیات‌ها را حضور یابم. 

وی که از غواصان عملیات والفجر ۸ نیز بوده، تصریح کرد: یک سال قبل از عملیات والفجر ۸ در عملیات بدر که عملیاتی آبی خاکی بود شرکت کردم. بعد از عملیات بدر در پایان سال ۶۳ و اوایل سال ۶۴ دوره غواصی را گذراندیم و در عملیات والفجر ۸ به عنوان غواص شرکت کردیم. 

بهره گیری از توان علمی در عملیات‌ها 

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه ‌یزی مدونی برای عملیات آبی صورت می‌گرفت و حدود یک سال پیش از عملیات تعداد زیادی دانشجو و استاد دانشگاه کنار اروندرود هر  ۲۰ دقیقه سطح آب را اندازه‌گیری می‌کردند. 

تناکی با اشاره به محاسبات ریاضی برای حضور ساعت غواصان در آب، تصریح کرد: به دلیل همین محاسبات پیچیده و استفاده از علم دانشگاهی، عملیات با موفقیت انجام گرفت. 

وی با بیان اینکه عملیات والفجر ۸ از نظر فریب دشمن و رعایت موارد حفاظتی بسیار بااهمیت بود، اظهار کرد: اگر به آمار شهدا و رزمندگان نگاهی بیندازیم می‌بینیم که ۶۰ تا ۷۰  درصد از رزمندگان جوان و دانشجو هستند و از توان این دانشجویان بهره برده شد. 

تناکی با اشاره به اینکه با خودباوری ایجاد شده در زمان جنگ توانستیم از پتانسیل جوانان بهره ببریم، افزود: در زمان حاضر نیز اگر مدیریت فعلی جامعه به سمت مدیریت انقلابی و جهادی با الگوگیری از دفاع مقدس پیش رود مانند زمان جنگ موفق خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه اکنون ایران در حالی پهباد تولید می‌کند که در زمان جنگ تحمیلی نیازمند سیم خاردار بود و این به معنای استفاده درست از نبوغ جوانان است، اظهار کرد: اکنون با پیشرفت‌های حاصل شده در مقابل تعرض نظامی دشمن بیمه هستیم و این امر را با خودباوری نیروهای ارتشی و نظامی به دست آوردیم. 

تناکی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی، هسته‌ای، پزشکی، نانو و سایر حوزه‌ها در ایران، ادامه داد: خودباوری و ایمان را باید تلقین کرده و به قشر جوان خود بقبولانیم که ما بدون وابستگی قدرتمند هستیم‌. 

وی با بیان اینکه اکنون در حوزه پیشرفت‌ها حرف اول را در دنیا می‌زنیم، افزود: وظیفه مسئولان نیز این است که خود را وابسته به کشورهای غربی ندانند. جوانان ایران تحصیل کرده، مومن، متعهد و ولایت پذیر بوده و مسئولان باید آنان را با همان تفکر دفاع مقدس حفظ و پشتیبانی کنند. 

تناکی با اشاره به اختراعات جوانان، یادآور شد: نباید جوانان نخبه را به دلیل سنگ‌اندازی‌ها وادار به مهاجرت کنیم و بدانیم اگر به آنان و استعدادشان اعتماد کردیم مانند زمان جنگ پیروز میدان خواهیم بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha