کد خبر 219146
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

سردار شیخی در گفتگو با «حیات»:

حمایت بانوان در جبهه مشکلات زیادی را از میان برداشت

حمایت بانوان در جبهه مشکلات زیادی را از میان برداشت

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: پشتیبانی، اهتمام و هدایتی که بانوان در تهییج جبهه به کار می بردند، مشکلات زیادی را از سر راه برداشت.

 سردار علی‌اصغر شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا درباره نقش‌آفرینی موثر زنان در دوران 8 سال دفاع مقدس گفت: همانگونه که می دانید جنگ تحمیلی ما ناشی از حضور آحاد مردم بود. در دوران دفاع مقدس زبان، رنگ، جنسیت و قومیت مطرح نبوده و هر کسی برای انقلاب می خواست کاری کند، برای نقش آفرینی او راه باز بوده است.

وی با بیان اینکه نگاه ما به جنگ نگاه مردانه ای نیست، افزود: در جنگ تحمیلی حماسه هایی آفریده شد، با توجه به اینکه نیمی از جمعیت ما را زنان تشکیلی می دهند، بخش از این حماسه آفرینی ها را زنان انجام دادند. اگر نقش آفرینی و همراهی آنان در کسوت مادر و در مقام فرزند نبود، مشکلات عدیده ای در جنگ داشتیم. نقش فیزیکی شاید معنایی نداشت ولی حمایت، پشتیبانی و همراهی آنان در دوران دفاع مقدس وجود داشت. 

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: پشتیبانی، اهتمام، هدایت و تحریکی که بانوان در تهییج جبهه به کار می بردند، مشکلات زیادی را از سر راه برداشت.

وی اشاره کرد: در حال حاضر درگیر جنگ نرم هستیم. ما وظیفه آگاه سازی صادقانه جوانان را داریم؛ آنچه که صادقانه گفته شود مانند حاج قاسم که کار با اخلاص انجام می داد، نمود خواهد داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha