کد خبر 219073
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

«حیات» گزارش می‌دهد:

پیش بینی وضعیت بورس در روزهای آینده

پیش بینی وضعیت بورس در روزهای آینده

شاخص کل بورس تهران در حالی در ابتدای کانال ۲ میلیون واحدی آخرین روز کاری این هفته را به پایان برد که پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است منفی، مثبت شدن های روزانه بورس و به اصطلاح «روزهای زوج و فرد» فعلا در بورس تهران ادامه دار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ بورس تهران در حالی کج دار و مریز در ابتدای کانال دو میلیون واحدی حبس شده که رکود بازارهای موازی بی تاثیر در تنگنای شاخص کل نیست.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بورس در شرایط کنونی برای صعود به قله های بالاتر نیازمند محرک است؛ محرک هایی قوی که بتواند بازار سرمایه را به ایستگاه های بعدی هدایت کند؛ اما سرگیجه قیمتی دلار در کانال ۴۹ هزار تومان مانع از رشد شاخص کل بورس شده است.

بازار سرمایه در آینه آمار

در آخرین روز کاری بورس در هفته اخیر، شاخص کل در محدوده قرمز قرار گرفت و سهامداران را از صعود ناامید کرد.

نوسان لاک‌پشتی شاخص‌های بورسی در طول هفته اول پاییز نماگر اصلی بازار سرمایه را از صعود منصرف کرد؛ به طوری که گویا چراغ شاخص ها خاموش شده و سهامداران به خواب رفته اند. رخوت، ترس و تنهایی، آینه تمام نمای کنونی بورس تهران هستند.  

باید دید در هفته آینده بورس از خواب تابستانی خود برمی خیزد؟

اجرای طرح زوج و فرد در بورس

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است طرح زوج و فرد در بورس به اجرا درآمده است! به گونه ای که شاهد روزهای زوج و فرد در بازار سرمایه هستیم.

وی در گفتگو با «حیات» می گوید: روزهای زوج و فرد یعنی شرایطی بر بورس حاکم است که بازار یک روز مثبت است و یک روز منفی، یعنی بارها سهام در این بازار دست به دست می شود.

حرکت لاک‌پشت‌گونه شاخص‌های بورسی ادامه دارد؟

«شنبه و یکشنبه چراغ بورس قرمز است، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه منفی است یا شاخص کل اول صبح مثبت است و در پایان بازار منفی یا می بینیم روزهایی مثبت و دوباره منفی است.» الیاس کردی در ادامه می گوید: وقتی بازار کم حجم و کم رمق است، روزهای طاقت فرسا ادامه دار می شود؛ یعنی اتفاق خیلی ویژه ای در بازار نخواهد افتاد. تا زمانی که قیمت دلار در این محدوده به خواب برود، حال و روز بازار و سهامداران همین است.

الیاس کردی ادامه داد: واقعیت این است که مهم ترین عاملِ حال و روز این روزهای بازار، دلار و بازی قیمتی آن بین کانال ۴۸ تا ۵۲ هزار تومانی است. روز سه شنبه شایعه ای دست به دست چرخید مبنی بر خروج یک سری از محصولات از بورس که بازار را به پایین کشید و این شایعه تکذیب شد. تا زمانی که این شایعات در بازار باشد به بازار آسیب می زند. ازانجا که بازار کم جان است، شایعه باعث کاهش شاخص کل می شود؛ ولی تکذیب شایعه باعث بالا آمدن آن نمی شود. این شرایط تا رسیدن یک خبر مثبت ادامه دار خواهد بود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha