کد خبر 219048
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

استاندار گیلان:

با محصولات کشاورزی و شیلاتی گیلان بازارهای جهانی را به دست آوریم

با محصولات کشاورزی و شیلاتی گیلان بازارهای جهانی را به دست آوریم

استاندار گیلان، با بیان اینکه در صادرات و واردات محصولات کشاورزی نباید سلامت و امنیت غذایی مردم را به خطر بیندازیم، متذکر شد: محصولات کشاورزی و شیلاتی گیلان کیفیت بسیار بالایی دارند؛ البته برخی از کشورها به دنبال ضایع کردن بازار صادراتی ایران هستند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان گیلان که با محوریت کارگروه صادرات غیر نفتی برگزار شد، ضمن قدردانی از تولیدکنندگان و فعالان عرصه صادرات و واردات کشور، اظهار کرد: فعالان حوزه تولید و تجارت نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری رشد اقتصادی هشت درصد از سوی دولت سیزدهم، افزود: برای تحقق این مهم باید همه زنجیره‌های اقتصادی را به هم وصل کنیم و قطعا تک صدایی فایده ندارد.

استاندار گیلان، در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت حقوق و بیمه کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور شد و تصریح کرد: نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان رسیدگی به حق و حقوق کارگران زحمتکش را در اولویت قرار دهند.

عباسی در ادامه به مشکلات حمل و نقل در پایانه مرزی آستارا اشاره و اظهار کرد: قرار است پل قدیمی پایانه مرزی آستارا استحکام پیدا کند و طبق تاکید وزیر راه و شهرسازی، دو ماه دیگر فرصت داریم تا مشکل صف طولانی کامیون‌های ترانزیتی را با احداث پل جدید مرزی رفع کنیم.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از فساد مالی در حوزه حمل و نقل و ترانزیت در کنار برقراری امنیت مرزی برای صادرکنندگان، اضافه کرد: طی یک سال گذشته رصد اطلاعاتی و امنیتی پایانه مرزی آستارا را در دستور کار جدی داریم و امیدواریم شفاف‌سازی لازم انجام شود.

استاندار گیلان از صادرکنندگان و واردکنندگان خواست محصولات کشاورزی گیلان به ویژه چای و برنج را در اولویت صادرات خود قرار دهند و گفت: صادرات کیوی برای استان و کشور بسیار مهم است، اما باید مسائل مربوط به امنیت غذایی را دنبال کنیم.

وی صادرات محصولات کشاورزی نارس و ناقص را موجب از دست رفتن بازارهای صادراتی دانست و ادامه داد: بسته‌بندی در بخش صادرات خیلی مهم است و در این راستا سامانه پرتودهی هسته ای را در گیلان راه‌اندازی کردیم.

عباسی با بیان اینکه در صادرات و واردات محصولات کشاورزی نباید سلامت و امنیت غذایی مردم را به خطر بیاندازیم، متذکر شد: محصولات کشاورزی و شیلاتی گیلان بسیار با کیفیت هستند؛ البته برخی از کشورها به دنبال ضایع کردن بازار صادراتی ایران هستند و لذا باید نگهداری و بسته‌بندی و حمل و نقل را استانداردسازی کنیم تا بتوانیم بازارهای جهانی را افزایش دهیم.

وی خواستار تشکیل میز ایران و روسیه شد و گفت: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی عملکرد خوبی دارد و راه برای ارتباط با کشورها باز است و باید ظرفیت پایانه های مرزی آستارا را بالا ببریم و از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ کامیون در روز برسانیم.

استاندار گیلان، صادرات کالا را نیازمند زیرساخت دانست و بیان کرد: باید کیفیت تولیدات استان را افزایش دهیم تا بازارهای جهانی را به دست آوریم و محصول ما شناخته شده باشد. امروز عضو بریکس هستیم و باید اقتصادمان را سامان دهیم و در این راستا آمادگی داریم که مشکلات با کشورهای هدف را رفع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha