کد خبر 218986
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

عباسعلی میرحسینی در گفتگو با «حیات»:

قهرمانی در هانگژو باعث نشود ضعف‌هایمان را فراموش کنیم/ عیار تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک مشخص می‌شود

قهرمانی در هانگژو باعث نشود ضعف‌هایمان را فراموش کنیم/ عیار تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک مشخص می‌شود

کارشناس والیبال معتقد است تیم ملی مال علیرغم قهرمانی در مسابقات آسیایی همچنان ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شوند.

عباسعلی میرحسینی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص قهرمانی تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی هانگژو اظهار داشت: من تبریک می‌گویم و این یک افتخار برای والیبال و برای ایران است و این اولین طلایی بود که در مسابقات کسب شد. به هیچ وجه قصد زیر سوال بردن عملکرد تیم ملی را ندارم و به هر حال زحماتی در این راه کشیده شده است و نمی‌توان گفت تیم ملی کار راحتی در هانگژو داشت. به کادرفنی و بازیکنان خدا قوت می‌گویم و دستشان را می‌فشارم. این ها را می‌گویم که فکر نکنید من به عنوان یک والیبالی قصد دارم تیم ملی کشورم را تخریب کنم ولی با وجود ارزشمند بودن این عنوان باید این نکته را هم ذکر کرد که مسابقات اگرچه سطح پایینی نداشت ولی سطح خیلی بالایی هم نداشت که بتواند عیار تیم ملی ما را به خوبی مشخص کند.

وی افزود: شما نگاه کنید تیم ژاپن با تیم دوم خودش راهی مسابقات شد و به عنوان سومی رسید و یا کره جنوبی تیم اصلی خودش را نیاورد. تیم‌هایی مثل هند و قطر تغییراتی داشتند و ما هم برابر امثال نپال و افغانستان به میدان رفتیم. به هر جهت این مسابقات در سطح واقعی آسیا برگزار نشد ولی با این وجود زحماتی برای این قهرمانی کشیده شد و تشکر می‌کنم. حرف اصلی من این است که عیار واقعی ملی‌پوشان و تیم ما در مسابقات انتخابی المپیک مشخص می‌شود و امیدوارم در این رقابت‌ها با نتایج خوبی که به دست می‌آوریم بار دیگر مردم را خوشحال کنیم. کسب افتخار برای ایران همیشه ارزشمند است و من به عنوان یک والیبالی برای ملی پوش تکواندوی کشورمان اشک ریختم که به خاطر چند ثانیه بازی را واگذار کرد و چند سال زحمتش از بین رفت.

پیشکسوت والیبال افزود: قهرمانی در مسابقات آسیایی از لحاظ روحی برای ملی‌پوشان ما خوب بود ولی از لحاظ فنی تفاوت چندانی با لیگ ملت‌ها و مسابقات آسیایی ندیدم. هنوز همان ضعف ها را داریم و هنوز مقابل بازی سرعتی و سرویس‌های قدرتی ضعف داریم و باید روی این مسائل کار شود. نباید در باد قهرمانی در هانگژو بخوابیم و ضعف‌هایمان را فراموش کنیم. با کار کردن روی نقاط ضعف می‌توانیم تیم کامل‌تری را راهی مسابقات انتخابی المپیک کنیم و امیدوارم دست پر خارج شویم.

میرحسینی در پایان یادآور شد: از منتقدان والیبال هم خواهشی دارم به عنوان یک دلسوز انتقادهای سازنده از تیم ملی داشته باشند و کادرفنی هم این انتقادات را به جان بپذیرد و به آنها توجه کند و از طرفی دیگر اینطور نباشد که انتقادها به توهین و تخریب شخصیت ملی‌پوشان و کادرفنی منجر شود چرا که این عزیزان برای تیم ملی ایران زحمت می‌کشند و در کنار ضعف‌هایی که وجود دارد قطعاً قابلیت هایی هم دارند که باید به آنها توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha