کد خبر 218934
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

استاندار سیستان و بلوچستان: پرداخت تسهیلات بایددر راستای رونق تولید و اشتغال باشد

استاندار سیستان و بلوچستان: پرداخت تسهیلات بایددر راستای رونق تولید و اشتغال باشد

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حفظ سرمایه‌ها در داخل استان بیان داشت: پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها باید هدفمند و در راستای رونق تولید و اشتغال باشد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد کرمی در بازدید از بانک رفاه کارگران استان با اشاره به رابطه اقتصاد و تعدد بانک‌ها اظهار داشت: برای رشد گردش مالی استان و بهره‌مندی مردم و بانک‌ها باید روند تولید کالاها در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد یک علم است، گفت: حضور بانک‌ها در میان فعالان عرصه اقتصاد و شرکت‌ها و برگزاری جلسات با آنها، تاثیر مثبتی در رشد اقتصادی خواهد داشت.

کرمی اذعان کرد: اگر تولید توسعه نیابد، اقتصاد دلالی می شود و کالاهای مصرفی به عنوان کالاهای سرمایه‌ای خریداری خواهد شد که شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

 وی با اشاره به تولید خرما، پسته، کبک و گسترش باغات موز و توسعه دامداری‌ها در استان، افزود: البته اطلاع رسانی از کارهای مثبت صورت گرفته برای الگو سازی در سطح جامعه قطعاً باید مدنظر باشد.

استاندار تصریح کرد: افزایش تولید کالا در تولید ثروت تاثیر گذار است، لذا با بهره برداری از ظرفیت‌های معادن به زودی شاهد راه اندازی کارخانه طلا و مس در استان خواهیم بود.

کرمی اذعان کرد: ار ابتدای سال تا کنون ۶۰ هزار کشنده در سطح استان تردد داشته، که عامل رونق صنعت حمل و نقل، و صادرات و واردات است.

 وی بیان داشت: از بانک‌ها انتظار داریم که برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

استاندار گفت: بانک رفاه کارگران اسم پرمعنایی دارد و اگر در مسیر تولید گام بردارد، با تولید ثروث و بهره‌مندی همگان عامل افزایش حقوق کارگران خواهد شد.

کرمی افزود: با افزایش تولیدات و برابری عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی میزان صادرات افزایش می‌یابد.
 
استاندار بیان داشت: بانک‌ها به تکریم ارباب رجوع، تسریع در کارها، نگاه یکسان به مشتری‌ها، اطلاع رسانی خدمات و نحوه ارائه آن برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید برای کاهش حضور ارباب رجوع توجه کنند.

 کرمی تصریح کرد: با توجه به طرح‌های در حال اجرای آبرسانی در سطح استان احداث کارخانه لوله سازی در دستور کار قراردارد.

وی گفت: گسترش خطوط ریلی هم در حوزه تجارت و هم در حوزه گردشگری تاثیرگذارست و در حال پیگیری است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: در راستای گسترش فضای آموزشی۵۰۰ مدرسه در حال ساخت در سطح استان داریم.

وی تصریح کرد: در بانکداری نوین باید دنبال نوآوری و روش های جدید برای تسریع روند کارها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha