کد خبر 218903
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

«اربعین» برای مردم و مسئولان کرمانشاه آزمون «اعتماد به نفس» بود

«اربعین» برای مردم و مسئولان کرمانشاه آزمون «اعتماد به نفس» بود

نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه، با حضور خبرنگاران فعال در حوزه اربعین، به بررسی چالش های اطلاع‌رسانی در این حوزه پرداخت.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، عصر امروز(چهارم مهر) در این نشست با تقدیر از عملکرد رسانه‌های استان در حوزه اربعین گفت: رسانه‌های استان تلاش خوبی در این حوزه داشتند، اما با توجه به حرکت عظیم اربعین توقع‌ها در این زمینه بالاست و انتظار داریم رسانه‌های استان هم حرفه‌ای‌تر و ویژه‌تر به این مسئله بپردازند.

وی یادآور شد: در ایام ربیع الاول جلسه هم اندیشی با نمایندگان رسانه های فعال در حوزه اربعین خواهیم داشت و نظرات و پیشنهادها و انتقادات آنها را برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم در سال آینده جویا خواهیم شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع رسانه، بر تقویت این حوزه تاکید کرد و افزود: تقویت حوزه رسانه نباید تنها به رسانه‌ها محدود شود و باید روابط عمومی ادارات هم در این مسئله لحاظ شوند.

وی با اشاره به ضعف روابط عمومی‌ها در بیشتر ادارات استان گفت: در همین راستا نیاز است که دوره‌های آموزشی برای روابط عمومی ادارات برگزار شود.

وی افزود: در همین راستا در همین جلسه مصوب می‌کنیم که تمام ادارات تا پایان مهرماه گزارشی از وضعیت واحد روابط عمومی خود اعلام کرده تا به لحاظ دانش این حوزه مورد بررسی قرار گیرند.

صحرایی گفت: همچنین در این جلسه مصوب می‌کنیم که تا پایان پاییز اولین دوره آموزشی برای روابط عمومی ادارات استان برگزار شود.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در نشست امروز شورای اطلاع رسانی استان از اربعین امسال به عنوان یک آزمون اعتماد به نفس برای مردم و مسئولین استان یاد کرد و افزود: تا پیش از این اعتماد چندانی وجود نداشت که کرمانشاه بتواند از عهده مراسم اربعین و تردد میلیونی زوار بربیاد، اما خوشبختانه اربعین امسال نشان داد که استان به خوبی از عهده این کار بر آمد.

وی افزود: برگزاری خوب مراسم و تردد میلیونی زوار از مرز خسروی و رضایت آنها از امکانات مرز موجب ایجاد اعتماد به نفس در تمام مسئولان شده که می‌توانند سال آینده میزبان تعداد بیشتری از زوار اربعین باشند و می‌توانیم کارهای بزرگتری در استان انجام دهیم.

وی تصریح کرد: این مراسم آزمونی برای تمام مردم استان و مسئولان بود که با موفقیت آن را پشت سرگذاشتیم.

شعبانی به برکات اربعین برای استان هم اشاره و تصریح کرد: حداقل مزیت اربعین این است که استان با اعتبارات ویژه اربعین زیرساخت‌های خود را تقویت می‌کند، مزیتی که به برکت اربعین برای استان ایجاد شده است.

شعبانی در ادامه با انتقاد از وضعیت اطلاع رسانی اربعین گفت: این به معنی بی‌ارزش کردن کار رسانه‌ها نیست و قدردان آنها در انعکاس اخبار هستیم، اما توقع این است که به مسئله اربعین که حرکت تمدنی عظیمی محسوب می‌شود، ویژه‌تر و حرفه‌ای‌تر پرداخته شود.

وی افزود: رسانه‌ها نباید تنها به انعکاس اخبار زیرساخت‌ها و ترددهای مرز اکتفا کنند و باید این حرکت عظیم و تمدنی را از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... تحلیل و بررسی کرده و برای مردم گزارش کنند.

شعبانی گفت: رسانه‌ها باید در مسئله اربعین خلاقانه ورود کرده و از ابعاد مختلف به آن پرداخته و آن را تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این توقع وجود دارد که کارهای رسانه‌ای در حوزه اربعین مقطعی نباشد و بصورت دائمی به این عملیات عظیم پرداخته شود.

در این جلسه برخی نمایندگان رسانه‌های فعال در مراسم اربعین و مرز خسروی به بیان پیشنهادات و انتقادات خود در حوزه اطلاع رسانی اربعین پرداختند.

مشکلات حمل و نقل خبرنگاران به مرز، نبود جایگاه ویژه برای برگزاری نشست‌های خبری و انجام مصاحبه با مسئولان در مرز خسروی، عدم اطلاع رسانی منسجم و مستمر کمیته های اربعین، عدم ارتباط مناسب کمیته اطلاع رسانی به ریاست صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با اصحاب رسانه استان و عدم هماهنگی جهت تردد خبرنگاران در دو سوی مرز بخشی از مشکلات و چالش هایی بود که خبرنگاران در این جلسه مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha