کد خبر 218853
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

جزئیات لایحه عفاف و حجاب

وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص لایحه حجاب و عفاف تعیین شد

وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص لایحه حجاب و عفاف تعیین شد

مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه عفاف و حجاب شرح وظایفی که برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته بود را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ مجلس شورای اسلامی اجرا لایحه عفاف و حجاب را به مدت سه سال به صورت آزمایشی اعلام و تصویب کرد؛ در صورتیکه این لایحه در صورت تأیید از سوی شورای نگهبان را بگیرد تبدیل به قانون و اجرایی خواهد شد.

گفتنی است؛ این لایحه ۷۱ ماده دارد که در آن وظایفی برای دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تعریف شده است.

بر اساس ماده ۲۰ - وزارت صنعت، معدن و تجارت، مکلف است؛ به منظور تحقق اهداف این قانون، وظایف زیر را اجرا نماید:

۱- برنامه ریزی و تسهیل در جهت تولید مکفی منسوجات از مواد اولیه با کیفیت و استاندارد و با قیمت مناسب بهمنظور جلب اقبال مردمی به مصرف منسوجات و پوشاک اسلامی- ملی تولید داخلی؛

۲- فراهم کردن امکان ارتباط مؤثر طراحان پارچه و لباسهای اسالمی- ایرانی با کارخانه های نساجی و تولیدکنندگان لباس و تسهیلگری آن، با تأیید کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛

۳- حمایت از کارخانه ها و تولیدکنندگان لباسهای منطبق با «سبک زندگی اسلامی خانواده محور» و «فرهنگ عفاف و حجاب» بهخصوص چادر مشکی با کیفیت؛

۴- حمایت از متقاضیان تأسیس واحدهای تولید لباس منطبق با «سبک زندگی اسلامی خانواده محور» و «فرهنگ عفاف و حجاب» و پارچه، بهویژه پارچه چادر مشکی تا رسیدن به مرحله خودکفایی؛

۵- حمایت از واحدهای تولیدی پوشاک مورد تأیید کارگروه ساماندهی مد و لباس؛

۶- نظارت مستمر و مؤثر بر عملکرد واحدهای تولید و عرضه پوشاک به ویژه در مرحله طراحی و تولید از طریق سازمان های مربوطه و برخورد با اصناف خاطی و ترویج کننده پوشاک فاقد شاخصهای اعالمی کارگروه ساماندهی مد و لباس از طریق اتحادیه ها و اتاق اصناف و نهادهای قضائی و نظارتی؛ تبصره - وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاقهای بازرگانی و اصناف مکلفند ضمن حمایت از راه اندازی فروشگاه های دائمی عرضه ملزومات حجاب با کیفیت و رعایت فرهنگ اسالمی ایرانی و ساز و کارهای عینی تشویقی از قبیل اولویت حضور در نمایشگاه ها، تخفیف در هزینه شرکت در نمایشگاه ها، حجم فضای تخصیصی نمایشگاه ها، برای واحدهای صنفی فعال و مؤثر در عرصه عفاف و حجاب و از صدور مجوز برای واحدهای متخلف خودداری نمایند.

۷- نظارت بر رعایت شاخص های عفاف و حجاب در تبلیغات تجاری کالا و محصولات دارویی و آرایشی و بهداشتی و عدم استفاده از تصویرهای مغایر «فرهنگ عفاف و حجاب» در آنها؛ ۱۱ -۸ برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی با محوریت تبیین احکام و قوانین مرتبط با «سبک زندگی اسالمی خانواده محور»و «فرهنگ عفاف و حجاب» برای اصناف، پیش از اعطای مجوز فعالیت با همکاری سازمان تبلیغات اسالمی و بسیج اصناف؛

۹- پیگیری و حمایت از راهاندازی فروشگاه های دائمی عرضه ملزومات حجاب با کیفیت مناسب و رعایت فرهنگ اسلامی ایرانی با همکاری شهرداری ها و صنوف، ظرف مدت شش ماه پس از الزماالجراء شدن این قانون در مراکز استانها و شهرهای بزرگ به قیمت تمام شده؛

۱۰- تهیه دستورالعمل مناسب سازی مکان عرضه و فروش البسه مطابق با «سبک زندگی اسالمی خانواده محور» و «فرهنگ عفاف و حجاب» ظرف مدت سهماه پس از الزماالجراء شدن این قانون.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha