کد خبر 218765
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

کشف ۳۰۱ کیلوگرم تریاک با شناسایی یکی از مهره‌های اصلی توزیع مواد مخدر در کشور

کشف ۳۰۱ کیلوگرم تریاک با شناسایی یکی از مهره‌های اصلی توزیع مواد مخدر در کشور

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف ۳۰۱ کیلوگرم تریاک با شناسایی یکی از مهره‌های اصلی توزیع مواد مخدر در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، از کشف ۳۰۱ کیلوگرم تریاک، یک قبضه سلاح جنگی، سه تیغه خشاب و توقیف یک دستگاه خودرو در عملیات مشترک پلیس سمنان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی گفت: با تلاش‌های اطلاعاتی چندماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان روی یکی از مهره‌های اصلی توزیع مواد مخدر در کشور، مشخص شد این فرد قصد دارد تا مقادیر زیادی تریاک را در استان سیستان و بلوچستان جابه‌جا کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: به‌منظور جلوگیری از توزیع مواد مخدر در کشور، اقدامات هوشمندانه و اطلاعاتی روی این عنصر از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر آغاز شد.

موقوفه‌ای ادامه داد: پس از مسجل شدن زمان و مکان تحویل و نحوه انتقال محموله، در هماهنگی با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان، تیم‌های عملیاتی با هدایت لحظه‌به‌لحظه پلیس سمنان موفق به شناسایی خودروی قاچاقچیان در محور خاش- زاهدان شدند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس با برقراری طرح مهار، قصد توقف خودرو را داشتند که قاچاقچیان با دیدن مأموران، سراسیمه فرار کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: علی‌رغم تیراندازی به لاستیک خودروی قاچاقچیان، آنها به حاشیه جاده گریختند و با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه با رها کردن خودرو متواری شدند.

موقوفه‌ای تصریح کرد: در بازرسی از خودروی موردنظر، ۳۰۱ کیلوگرم تریاک که به‌صورت ماهرانه‌ای در آن جاسازی شده بود، یک قبضه سلاح کلاشینکف، سه تیغه خشاب و ۷۹ فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اطلاعاتی پلیس برای شناسایی قاچاقچیان و دستگیری آنها ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اشرافیت اطلاعاتی و تعامل اطلاعاتی دو رویکرد مؤثر در فراجاست و ظرفیت گسترده‌ای را برای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر ایجاد می‌کند و فرماندهی انتظامی استان سمنان درصدد است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha