کد خبر 218611
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

تولید ۴۲ درصد برنج کشور در مازندران/ ۹۸ درصد شالیزارها مکانیزه برداشت شد

تولید ۴۲ درصد برنج کشور در مازندران/ ۹۸ درصد شالیزارها مکانیزه برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید ۴۲ درصد برنج کشور در مازندران گفت: ۹۸درصد شالیزارهای استان به‌ صورت مکانیزه برداشت شد.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به  کشت مجدد برنج در 60 هزار و 704هکتار از اراضی مازندران اظهار داشت: برداشت برنج کشت اول در 98  درصد اراضی شالیزاری انجام شد و 42 درصد برنج کشور نیز در مازندران تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه پرورش رتون در بیش از 36 هزار و 800هکتار شالیزار استان انجام شد افزود: تاکنون در بیش از 206 هزار و 700 هکتار اراضی شالیزاری مازندران برداشت برنج انجام شد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر لزوم توسعه کشت و کار مکانیزاسیون در شالیزارها افزود: 204 هزار و 191 هکتار از اراضی برنجکاری شده معادل 98 درصد مکانیزه برداشت شده hsj.

عباسپور تصریح کرد: پس از برداشت شالی، کشت رتون هم در دستور کار کشاورزان قرار گرفت و امسال کشت مکانیزه برنج هم بصورت جدی در برنامه کاری قرار گرفته بود که در 141 هزار و 350 هکتار شالیزار کشت مکانیزه برنج استان انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از فعالیت 178 واحد بانک نشا برنج در استان، خبر داد و گفت: انجام مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در یک میلیون و 262  هزار هکتار از شالیزارهای استان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در مدت کشت و کار برنج مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در 127 هزار و 742 هکتار انجام شد که 114 هزار و 231 هکتار شیمیایی و 13 هزار هکتار بیولوژیک بوده است تصریح کرد: در این مدت مبارزه با بلاست برگ در 50 هزار و 204هکتار و مبارزه با بلاست خوشه در 131 هزار و 920 هکتار اراضی انجام شده است.

وی توزیع  89 هزار و 581 تن کود شیمیایی به کشاورزان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و بر مدیریت منابع آبی در کشت و کار شالی تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha