کد خبر 222485
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

‌پیش‌بینی برداشت ‌۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران

‌پیش‌بینی برداشت ‌۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ‌پیش‌بینی برداشت ‌۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: تاکنون 80 درصد نارنگی‌های باغات  استان برداشت شده و پیش بینی می‌شود امسال بیش از 425 هزار تن نارنگی پیش‌رس و بیش از 2 میلیون و 800 هزار تن مرکبات برداشت شود.

عباسپور با تاکید بر اینکه عرضه مرکبات نارس سبب آسیب بازارهای صادراتی می‌شود خاطرنشان کرد: باغداران  از برداشت مرکبات نارس و سبز پرهیز کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: عرضه مرکبات ترش سبب رکود بازار می‌شود و بنابراین باغداران باید تا کامل شدن قند میوه صبر کنند.

وی افزود: با گذشت حدود یک ماه از پاییز یک یا دو رقم نارنگی آماده برداشت است و میوه تامسون هنوز نارس و سبز است که باید از چیدن و رنگ آوری آن خودداری کرد.

عباسپور خواستار برخورد با افرادی دانست که سبززدایی محصول را انجام می‌دهند و تصریح کرد: برای جلوگیری از سبززدایی باید سورتینگ داران نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی به بازار صادراتی مرکبات مازندران اشاره کرد و وضعیت صادرات را مناسب دانست و گفت: بیش از 300 محموله  محصولات باغی شامل نارنگی و کیوی به کشورهای مختلف صادر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha