کد خبر 218593
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

رئیس سازمان بسیج سازندگی اردبیل:

آبرسانی به ۲۹۶ روستا در اردبیل سرعت گرفته است

آبرسانی به ۲۹۶ روستا در اردبیل سرعت گرفته است

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: آبرسانی به ۲۹۶ روستا در استان اردبیل سرعت مضاعفی گرفته و تلاش بر اتمام این پروژه‌های مهم و زیربنایی است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عباس نوظهور در جریان بازدید از عملیات آبرسانی به روستای جناقرد اردبیل اظهار کرد: به همت بسیج سازندگی و تلاش مؤثر گروه‌های جهادی، قرار است در مدت ۳۰ ماه آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان اردبیل انجام شده تا ساکنان این روستاها دغدغه تأمین آب شرب سالم و بهداشتی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: به نیت شهدا و ایثارگران این کار جهادی با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مخلص و انقلابی در حال انجام است تا روستاهایی که ساکنان آن سال‌های طولانی است از نعمت آب بی‌بهره بوده و یا در طول روز در کوتاه‌ترین زمان از آب شرب استفاده می‌کنند، با تأمین آب شرب پایدار دغدغه‌ای نداشته باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: گروه‌های جهادی در مناطقی همچون جناقرد با استفاده از چشمه‌های موجود سعی دارند تا عملیات انتقال لوله را به طول ۲.۵ کیلومتر انجام دهند که این امر در ۲ ماه گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

نوظهور افزود: در کنار این امر، حفر ۱۲ متر چاه در این منطقه با تلاش شبانه روزی انجام شده تا تأمین آب شرب روستاهای جناقرد و آبادی‌های پیرامونی آن انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی عملیات آبرسانی به ۳۵۰ روستا را از سال گذشته آغاز کرده و در ۲۹۶ روستا طرح با سرعت ۵۰ تا ۸۰ درصد در حال انجام است.

نوظهور اضافه کرد: برای آبرسانی به این روستاها ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال، ۹ حلقه چاه و تأمین ۵۷ مخزن انجام شده است.

وی از احداث پنج ایستگاه پمپاژ آب و بازسازی و بهسازی چشمه‌ها خبر داد و بیان کرد: ۲۲۳ گروه جهادی در این روستاها تلاش شبانه‌روزی انجام می‌دهند که پیش‌بینی شده تا آخر امسال در ۲۰۵ روستا آب شرب به روستاها برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: همزمان با هفته دفاع مقدس آبرسانی به ۱۰۰ روستا آماده بهره برداری شده تا قبل از شروع فصل سرما این طرح‌ها به سرانجام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha