کد خبر 218570
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

«حیات» گزارش می‌دهد:

چشم دلار بازان به نشست وین دوخته شد

چشم دلار بازان به نشست وین دوخته شد

قیمت دلار که در شهریورماه بین کانال ۴۹ تا ۵۱ هزار تومان سرگردان بود، مهرماه را در پله اول کانال ۴۹ هزار تومان آغاز کرد؛ اما قیمت اسکناس آمریکایی در پاییز ۱۴۰۲ چه مسیری را در پیش می گیرد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ بازیگران ارزی به تماشا نشسته اند و در میان اخبار ضد و نقیض مذاکرات و آزادسازی دلارهای بلوکه شده سرگردان شده اند. روزی خبر می رسد دلارهای بلوکه شده به صورت اسکناس بازار دلار تهران را به کما می برد و روزی همین خبر ازسوی برت مک‌گرک، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا تکذیب می شود؛ اما داستان به همین جا ختم نمی شود.

بازار ارز در بمباران خبری

بازار دلار و ارز ماه پرحاشیه ای را در پیش رو دارد و می توان از آن به عنوان «بمباران خبری» یاد کرد.

در نخستین هفته مهرماه، انتشار «یک توییت منتسب به علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران»، «توییتی دیگر در موضوع ازسرگیری مذاکرات احیای برجام از طریق گفتگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا»، «واکنش وزارت امور خارجه ایران به این توییت»، «انتقال دلارهای بلوکه شده به قطر صرفا برای خرید کالاهای غیر تحریمی»، «تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا»، «برگزاری جلسه سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مذاکرات جدید ایران و آژانس» و... دست به دست هم داده تا زور کاهشی های بازار بچربد و قیمت اسکناس آمریکایی را به ابتدای کانال ۴۹ هزار تومان ببرد. اما در راسته دلارفروشان خیابان فردوسی چه می گذرد؟

دلاربازان در لاک احتیاط

مشاهدات «حیات» از میدان فردوسی نشان می دهد بازار خرید و فروش ارز و دلار در رکود به سر می برد؛ گویی با اخبار جدید، بازیگران ارزی ترجیح داده اند فعلا دست از خرید و فروش بکشند و به نشست مهم امروز چشم بدوزند. قرار است امروز شصت و هفتمین جلسه سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برگزار شود و در ادامه به احتمال زیاد، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو خواهند کرد.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند انتظار و احتیاط دلاربازان در خرید و فروش تا پیش از انتشار اخبار مربوط به این نشست ادامه خواهد داشت و مذاکرات آژانس در وین زیر ذره بین آنها خواهد بود.

مرز مقاومت دلار

تحلیلگران تکنیکال اما از منظر دیگری به قیمت دلار نگاه می کنند. این گروه از تحلیلگران، معتقدند دلار در حال حاضر از پایین حمایت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان را پیش رو دارد و در صورت از دست‌ رفتن این مرز توان‌ کاهش تا ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان را دارد.

این گروه از فعالان بازار معتقدند اگر حمایت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار حفظ شود قیمت دلار برای شکستن مقاومت ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان تلاش خواهد کرد. مقاومت میانی قیمت دلار ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha