کد خبر 218524
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

مرتضی فنونی زاده در گفتگو با «حیات»:

پرسپولیس از باخت به النصر برای بازی‌های بعدی درس بگیرد/ تعجب می‌کنم هنوز هم اقدامی برای پوشش ضعف‌های تیم انجام نمی‌شود

پرسپولیس از باخت به النصر برای بازی‌های بعدی درس بگیرد/ تعجب می‌کنم هنوز هم اقدامی برای پوشش ضعف‌های تیم انجام نمی‌شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد تقابل این تیم با النصر و دیدارهای پیش روی سرخپوشان صحبت کرد.

مرتضی فنونی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص شکست پرسپولیس مقابل النصر اظهار داشت: بعد از گذشت چند روز این بازی و فاصله گرفتن از جنجال‌های آن بهتر می‌شود در موردش نظر داد. به نظرم پرسپولیس در این دیدار اگر کمی شجاعانه‌تر بازی می‌کرد می‌توانست نتیجه متفاوتی را رقم بزند. ترکیب اولیه پرسپولیس خیلی تدافعی بود و حضور همزمان دو هافبک دفاعی و نداشتن مهاجم نوک نشان از این موضوع دارد که پرسپولیس برای برد وارد زمین نشده بود. حضور عمری به جای شهاب زاهدی در ترکیب اصلی نشان از این موضوع دارد چرا که عمری یک مهاجم نوک نیست و هافبک هجومی محسوب می‌شود و این یعنی پرسپولیس در ترکیب اولیه خودش مقابل النصر مهاجمی نداشت.

وی افزود: پرسپولیس در این دیدار میزبان بود و النصر هم آنقدر تیم قدرتمندی نیست که بخواهند این چنین مقابلش محتاطانه عمل کنند. پرسپولیس فقط نیاز به کنترل دو ستاره تیم حریف داشت و با قطع ارتباط خط هافبک تیم با آنها این اتفاق رخ می‌داد و باید در خط حمله عناصر هجومی و به طور کلی برنامه‌هایی برای اینکه به دروازه النصر حمله کنند وجود می‌داشت. پرسپولیس در طول 90 دقیقه یک ضربه داخل چهارچوب نداشت و کلا یک موقعیت ایجاد کرد که توسط شهاب زاهدی از دست رفت. این روش بازی وقتی با خروج ترابی و 10 نفره شدن بعد از اخراج سرلک مواجه شد عملا کارایی خودش را از دست داد و پرسپولیس از آن به بعد محکوم به باخت بود.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه افزود: لیگ قهرمانان آسیا سطحی متفاوت از لیگ برتر است و پرسپولیس باید از لحاظ روحی و فنی خودش را آماده چنین رقابتی می‌کرد. امیدوارم در ادامه رقابت‌ها این روند اصلاح شود و پرسپولیس در دو بازی بعدی خودش به 6 یا حداقل 4 امتیاز نیاز دارد تا در دور برگشت شانسش برای صعود حفظ شود. به هر حال امیدوارم از این بازی که امتیازی به ارمغان نیاورد درس های خوبی گرفته شود.

فنونی زاده در مورد وضعیت کلی پرسپولیس توضیح داد: مشکلات همان چیزهایی است که از قبل عنوان شده بود. نبود یک مهاجم گلزن و کمبود بازیکن در برخی از پست ها مثل دروازه که داشت برای پرسپولیس ایجاد مشکل می‌کرد و تعجب می‌کنم هنوز هم نمی‌شنوم اقدامی در این خصوص صورت گرفته باشد. تعجب میکنم از مدیریت پرسپولیس که چرا به این مسائل رسیدگی نمی‌شود. این مهاجمی که جدید جذب شده هم ظاهراً رزومه قابل توجهی ندارد و امیدوارم در عمل بتواند به کار پرسپولیس بیاید. این تیم باید در سه جبهه بجنگد و واقعاً ابزار لازم برای آن را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha