کد خبر 218487
۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹

روده بزرگتان را سر و سامان دهید

روده بزرگتان را سر و سامان دهید

محققان توصیه کرده اند که برای برقراری سلامت طبیعی روده بزرگ بهتر است از انواع موادغذایی استفاده کنید که علاوه بر حفظ باکتری های مفید، به کاهش یبوست هم کمک کند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ به نقل از healthshots، اگر به دنبال راه هایی برای بهبود سلامت روده بزرگ خود هستید، استفاده از برخی موادغذایی را در رژیم غذاییتان فراموش نکنید. غذاها می توانند روده ها را سالم نگه دارند. یک سیستم روده ای سلامت، تمام بدن به حفظ سلامت کل بدن شما کمک می کند. اگر روده ها پاک نباشند، ممکن است منجر به بروز مشکلات ناخواسته ای چون رشد بیش از حد باکتری، برهم خوردن تعادل بدن، یبوست و سایر مشکلات شود.

افرادی که دچار یبوست می شوند، حجم بالایی از مدفوع داخل روده آنها تجمع پیدا کرده و باعث مشکلات روده ای و شکمی و حتی حالت تهوع و رفلاکس می شود. اما محققان اعلام کرده اند که تنها با مصرف موادغذایی سالم می توانید مانع از بروز این مشکلات شوید.

با خوردن سیب غذایتان را هضم کنید
سیب غنی از ماده ای موسوم به پکتین است که یک ملین و ضد یبوست طبیعی است که می تواند حرکات روده را تسهیل کند. سیب همچنین غنی از فیبر است که برای هضم و سلامت معده و روده بسیار مفید است. خوردن روزانه یک عدد سیب شما را از پزشک دور نگه می دارد.

تأمین میزیم مورد نیاز بدن با سبزیجات برگ سبز
پایین بودن منیزیم در بدن می تواند باعث ایجاد دردهای معده مانند سندروم روده تحریک پذیر شود. از این رو، مصرف سبزیجات برگ سبز مشکلات روده ای را کاهش داده و به بهبود حرکات روده کمک می کند. این قبیل سبزیجات مملو از مینزیم است که به حفظ سلامت روده بزرگ کمک می کند.

افزایش باکتری های مفید روده با تخم شربتی
تخم شربتی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و فیبر است که با افزودن آن به رژیم غذاییتان می توانید روده هایی سالم تر داشته باشید. به گزارش سیناپرس، این ماده مغذی به کاهش باکتری های مضر و افزایش تولید باکتری های مفید کمک می کند. تخم شربتی همچنین با کمک به بهبود پوشش داخلی روده، به سلامت آن کمک می کند.

کاهش یبوست با جو دوسر
هر زمانی که جو دوسر مصرف می کنید، حتماهمزمان با آن مقادیر زیادی فیبر هم مصرف کنید. فیبر غذای مفیدی برای روده محسوب می شود و کار هضم غذا را تسهیل می کند. فیبر حرکات روده را تسریع می بخشد و به کاهش یبوست کمک می کند. خوردن بلغور جو دوسر از مشکلاتی چون یبوست جلوگیری می کند.

با خوردن زنجبیل لاغر شوید
زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش تخمیر، یبوست و سایر مشکلات معده کمک می کند. حتی مطالعات نشان داده اند که گنجاندن زنجبیل در رژیم غذایی می تواند به بهبود سلامت گوارش، تسکین درد و کاهش التهاب کمک کند. زنجبیل حتی در مدیریت کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول، کاهش حالت تهوع نیز تأثیر دارد.

کاهش یبوست با غلات کامل
غلات کامل از دیگر گروه های غذایی حاوی فیبر است. غلات کامل یکی از سالم ترین گزینه هایی است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. غلات به حجیم شدن مدفوع . کاهش خطر یبوست کمک می کند. همچنین باکتری های سالم روده را تغذیه می کند که برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

جذب فیبر بالا با مصرف عدس
عدس سرشار از فیبر است از این رو از بهترین گزینه ها برای افزودن به رژیم غذایی برای سلامت روده هاست. این ماده غذایی با حجم دادن به مدفوع، جرکات روده را بهبود می بخشد. علاوه براین، گنجاندن این ماده در رژیم غذایی برای پاکسازی و سم زدایی طبیعی روده ها بسیار مفید است.

سلامت سیستم گوارش با ماست
ماست حاوی مواد پروبیوتیکی است که برای حفظ سلامت سیستم گوارشی بدن لازم است. این ماده غذایی به برقراری تعادل بین باکتری های خوب و بد در روده کمک می کند. برای افزودن طعم دهنده به ماست می توانید از میوه های کم شیرین استفاده کنید تا سلامت رژیم غذاییتان را هم حفظ کرده باشید.

روده هایی سالم با مصرف آووکادو
آووکادو سرشار از چربی های سالم، ویتامین ها و سایر موادمغذی است. همچنین این ماده غنی از فیبر است که برای سلامت سیستم گوارشی ضروری است. تحقیقات نشان داده که خوردن آووکادو می تواند به ایجاد تنوع باکتری های روده که برای هضم غذا لازم اند، کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha