کد خبر 218349
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

استاندار لرستان:

دفاع مقدس تبدیل به یک نهضت شد

دفاع مقدس تبدیل به یک نهضت شد

 استاندار لرستان گفت: در دفاع مقدس یک نسل پای یک مسئله اساسی ایستادند از کشور و ارزش‌ها و هویت‌های فرهنگی دفاع کردند واین دفاع در سنگر و جبهه خلاصه نمی‌شد بلکه تبدیل به یک نهضت شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ فرهاد زیویار، امروز یکم مهرماه در مراسم نواختن زنگ مهر، ایثار و مقاومت که همزمان با سراسر لرستان در محل هنرستان ولیعصر(عج) خرم‌آباد نواخته شد، با تبریک سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، اتفاق مبارکی است و دفاع مقدس دوره‌ای از تاریخ کشور به شمار می‌رود که از یک سو ملتی تازه انقلاب کرده یکه و تنها و از طرف دیگر همه نظام سلطه در مقابل آنان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس یادآور دوره‌ای است که حتماً بر تارک تاریخ کشور ما و بشریت می‌درخشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه دفاع مقدس همانند یک دانشگاه و مدرسه به حساب می‌آید و می‌تواند نسل جدید را مورد تعلیم قرار داده و درس مقاومت و دفاع از ارزش‌ها را به ما بدهد، تصریح کرد: در دفاع مقدس یک نسل پای یک مسئله اساسی ایستادند از کشور و ارزش‌ها و هویت‌های فرهنگی دفاع کردند و این دفاع در سنگر و جبهه خلاصه نمی‌شد بلکه تبدیل به یک نهضت شد.

زیویار اضافه کرد: نهضتی ایجاد شد که امروز با تعابیر مختلفی از آن یاد می‌شود نهضت مقابله با تهدید و این مدرسه و دانشگاه به ما یاد داد بگوییم می‌توانیم و با دست خالی کارهایی انجام دهیم حتی اگر در این راه کشته شویم.

زیویار اضافه کرد: مردان دلیر دیار لرستان حماسه‌ساز عملیات‌های حاج عمران و کربلای ۴ بودند و نسل دفاع مقدس جان خود را نثار حفظ جان ملت، آرمان‌ها و انقلاب کرد و این دفاع درس‌آموز است و درس زیر بار ظلم نرفتن و مقاومت را به ما می‌آموزد.

استاندار در ادامه، گفت: امروز اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید یعنی آغاز روشن شدن موتور کارخانه‌های نسل آینده برای تحقق ما می‌توانیم است و دانش‌آموزان لرستانی در کنکور امسال این شعار را تحقق بخشیدند.

در این مراسم، از نمایشگاه دفاع مقدس با حضور امام جمعه موقت خرم‌آباد، استاندار لرستان و جمعی از مسئولین بازدید و از خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha