کد خبر 218280
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

مولفه قدرت ایران در دفاع مقدس وحدت بود

مولفه قدرت ایران در دفاع مقدس وحدت بود

فرمانده سپاه سلمان گفت: وحدت مردم در جنگ تحمیلی بسیار ستودنی است و یکی از مهم ترین مولفه قدرت ما همین مسئله بود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ نشست بصیرتی با عنوان نقش دفاع مقدس در تربیت طلاب طراز انقلاب اسلامی در حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام زاهدان برگزار شد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین، اظهار داشت: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است که توانست درس های بزرگی را به همه مردم ما بدهد.

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی همچنین با پرداختن به سخنان شهریور ماه سال پیش مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس افزود: ایشان در خصوص پرداختن به حقایق دفاع مقدس تاکید کردند و فرمودند هر میزان که از دفاع مقدس دور می شویم باید شناختمان نسبت به حقایق دفاع مقدس بیشتر شود.

وی تاکید کرد: در برهه ای از زمان نظام سلطه با عِده و عُده ای که همگان می دانند تصمیم گرفت به کشور ما که ۲ سال هم از انقلاب آن نمی گذشت حمله کند. 

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: در آن زمان که جهان به دو بخش شرق و غرب تقسیم می شد و هیچ اتفاقی در دنیا بدون نظر و اراده آنان پیش نمی رفت یک انقلاب بر پایه اسلام در ایران بوجود آمد که شعار آن "نه شرقی و نه غربی" بود.

وی افزود: این اتفاق برای آنان گران تمام می شد و از این رو صدام را جلو انداخته و هر آنچه نیاز داشت به او دادند تا بتوانند این انقلاب را زمین بزنند. در این بین وعده ای که به صدام داده بود تجزیه بخش مورد خواسته صدام بود؛ اما خواسته قطعی شرق و غرب از بین رفتن حرکتی بود که در ایران شکل گرفته بود.

شفائی تصریح کرد: در آن برهه دشمنان هر آنچه نیاز بود را در خدمت این حرکت قرار دادند؛ آن ها حتی رسانه های خود را با تمام ظرفیت به میدان آوردند. در زمینه سلاح و مهمات نیز هر چه داشتند به میدان آوردند. امروز حقیقت اولی که جوان ما باید بداند این است که دشمن چه عِده و عُده ای را به میدان آورد.

وی در ادامه گفت: حقیقت دیگری نیز که جوان امروز ما باید بداند این است که مولفه قدرتی که توانست ایران اسلامی را پیروز میدان بکند چه بود؟

فرمانده سپاه سلمان تصریح کرد: مهم ترین مولفه های پیروزی ایران اسلامی در این جنگ نابرابر مکتب اسلام و فرهنگ عاشورا، رهبری مدبرانه و حکیمانه امام خمینی رحمت الله علیه، وحدت و انسجام مردم بود.

شفائی تاکید کرد: در طول جنگ تحمیلی مردم ما هماهنگی، انسجام و وحدت قابل قبولی را از خود نشان دادند و یکی از مهم ترین مولفه قدرت ما همین مسئله بود.

وی افزود: یکی از مهم ترن عوامل پیروزی ملت قهرمان ایران در آن زمان استقامت و مقاومت ملت قهرمان ایران در این جنگ بود؛ این مسئله مهم است که در آن زمان مکتب تسلیم و سازش وجود نداشت.

شفائی تصریح کرد: امروز شناخت دشمن و آگاهی نسبت به ابزار و برنامه های آنان بسیار مهم است؛ در این جنگ ترکیبی دشمن که از سال قبل شروع شده، آنان که شناخت عمیق از دشمن داشتند، در میدان خوب درخشیدند و گمراه نشدند.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ جنگی با این ابعاد گوناگون سابقه نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha