کد خبر 218185
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

رئیسی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه:

ایران آماده میانجیگری برای خاتمه جنگ در اوکراین است

ایران آماده میانجیگری برای خاتمه جنگ در اوکراین است

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران دارای تمدنی کهن است و این تمدن با داشته‌های مردمش از باورها و اعتقادات دینی قوی آنها آمیخته شده و از طرف دیگر ایمانی که این مردم به ارزش‌های الهی دارند، امیدی در آنها ایجاد کرده که آینده را بسیار درخشان می‌کند، گفت: نمودها و نشانه‌های این آینده درخشان از جمله دستیابی به پیشرفت‌ های چشمگیر به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها کاملا مشهود است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی RT روسیه به سوالات این رسانه درباره ضرورت اصلاح ساختار سازمان ملل، عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس، موضع جمهوری اسلامی ایران درباره جنگ روسیه و اوکراین، منابع مالی ارزی آزاد شده ایران، چشم‌انداز روابط ایران و روسیه و نیز اغتشاشات سال گذشته در کشورمان پاسخ گفت.

متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:

با پیشرفتی که در کشورهای در حال توسعه شاهد هستیم، از نظر شما آیا سازمان ملل توانایی باز طراحی دارد که بتوانیم آن را با واقعیت‌های جهان امروز تطبیق دهیم؟

بسم الله الرحمن الرحیم. فکر می‌کنم تجدیدنظر در ساختار سازمان ملل به نحوی که بتواند نقش خود را در مورد گسترش امنیت و عدالت و امنیت ایفا کند، یک ضرورت است، چرا که اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به پدید آمدن قدرت‌های نوظهور در جهان از میان کشورهای در حال توسعه، نقش سازمان ملل روز به روز کاهش یافته و جایگاه آن رو به افول خواهد رفت.

با توجه به تاریخ کهن، سنت زیبا و بسیار قدیمی و جامعه پویای ایران تصور می‌کنید چه آینده‌ای در پیش روی کشورتان است و به چه جایگاهی خواهد رسید؟

ایران دارای یک سابقه و تمدن کهن است و این تمدن با داشته‌های مردمش از باورها و اعتقادات دینی قوی آنها آمیخته شده و از طرف دیگر ایمانی که این مردم به ارزش‌های الهی دارند، امیدی در آنها ایجاد کرده که آینده را بسیار درخشان می‌کند.
نمودها و نشانه‌های این آینده درخشان از جمله دستیابی به پیشرفت‌های چشمگیر به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها کاملا مشهود است. به عبارتی ملت ایران توانسته است با ایمان و امید خود دشمنان را مستاصل و وادار به عقب‌نشینی کند. از نگاه بنده با همین ایمان و امید و پیشینه و تمدنی که ایران و مردمش دارند، حتما می‌تواند در آینده گام‌های بلندی در جهت رشد و شکوفایی بردارد.

چه اتفاقی افتاد که ایران توانست به گروه بریکس بپیوندد و از نظر شما ایران چه ظرفیت‌هایی دارد که بتواند بر قدرت و جایگاه بریکس بیافزاید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha