کد خبر 217985
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

دفاع مقدس صحنه ارزش‌ها و اعتقادات دینی بود

دفاع مقدس صحنه ارزش‌ها و اعتقادات دینی بود

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: در جای جای دفاع مقدس پر از سر بندها، دعاها و توسلات با موضوع اعتقادی است؛ دفاع مقدس به دلیل ارزش‌ها، اعتقادات و باورهای دینی رزمندگان و ایثارگران به این نام پرمعنا مزین شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام سید روح‌الله زمانی‌موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب امروز در جلسه شورای اداری که با هدف هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس را با پسوند مقدس می‌شناسیم و اولین کسی که ترکیب دفاع مقدس را به کار برد امام راحل بود، که حب وطن و ملت مقدس را بیانگر است.

وی با تأکید بر انتقال گفتمان دفاع مقدس به نسل جوان، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی مصادف است، باید در طول سال این معارف و گنجینه‌ها به دانش‌آموزان انتقال داده شود.

امام جمعه اسلام آبادغرب افزود: دفاع مقدس از منظر اجتماع رزمندگان حول ولایت فقیه هم مقدس است، در جای جای دفاع مقدس پر از سر بندها، دعاها و توسلات با موضوع اعتقادی است؛ دفاع مقدس رنگ و لعاب دینی داشت.

بهزاد یوسفوند فرمانده سپاه ناحیه اسلام‌آبادغرب نیر د این جلسه، تصریح کرد: رزمندگان با هدایت امام رحل توانستند دفاع مقدس را رقم بزنند. دفاع مقدس به دلیل ارزش‌ها، اعتقادات و باورهای دینی رزمندگان و ایثارگران به این نام پرمعنا مزین شد. 

دفاع مقدس صحنه ارزش‌ها و اعتقادات دینی بود

وی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس یک گنجینه عظیم برای انقلاب است که سال‌های متمادی ملت ایران می‌تواند از آن‌ استفاده و بهره ببرند و به فرموده امام راحل جنگ برای ما دانشگاه بود و باید ما از این دانشگاه بهره کافی ببریم و آن چه‌که ما  وظیفه داریم در بحث دفاع مقدس  و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس؛  نباید یاد و خاطره شهدا را فراموش شود.

دیدار با امام جمعه وغبارروبی مزار شهدا؛ دیدار با خانواده معظم شهدا؛ حضور در نماز جمعه، برگزاری یادواره‌های شهدا در روستاها، دهستان‌ها، شهرستان، مدارس، یادواره شهدای محله محور؛ رژه موتوری نیروهای مسلح  روز شنبه ۹ صبح مصادف با آغاز سال تحصیلی؛ به صدا درآوردن زنگ مدارس ایثار و مقاومت؛ ظرفیت رزمنده گان در بحث خاطره گویی و بیان رشادت و جوانمردی رزمندگان؛ بحث گردهمایی پیشکسوتان جهاد و رشادت در جبهه وپشت‌جبهه؛ افتتاح طرح و پروژه‌ها در اداره‌ها؛ طرح آبرسانی و جهادرسانی روستای تراب با حضور مردم ومسوولان؛ افتتاح منازل محرومان و میز خدمت توسط اداره‌ها؛ تورهای ایست و بازرسی و گشت رضویون در سطح شهر؛ همایش  بزرگ جوانان نقش آفرین بیانیه گام دوم انقلاب در میادین اصلی شهر  اهم برنامه‌های اجرایی جفته دفاع مقدس در اسلام آبادغرب است که  فرمانده سپاه ناحیه این شهرستان به آن‌ها اشاره کرد.

عبدی رئیس اداره آموزش و پرورش اسلام آبادغرب نیز، گفت: ۶ کمیته تخصصی‌ در آموزش و پرورش در قالب پروژه مهر از فروردین‌ماه کار خود را برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید آغاز کرده است.

وی در خصوص ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی این اداره،گفت: یک هزار و ۷۹۱ نفر فرهنگی فعال در آموزش وپرورش، ۹۸۰ مدرسه فعال برای حضور  ۲۲ هزار دانش‌آموز آماده است.

عبدی افزود: تجهیزات مدارس از لحاظ آموزشی و در قالب طرح شهید عجمیان و با همکاری بسیج دانش‌آموزی صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه در راستای رعایت عدالت آموزشی از لحاظ امکانات به مناطق محروم شهرستانی توجه بیشتری شده است، اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی، ۲ زمین چمن در روز بازگشایی مدارس با حضور مسوولان استانی و شهرستان افتتاح خواهد شد.

حمیدرضا کرمی، فرماندار اسلام‌آباد غرب در ادامه اشاره‌ای به مراسم پیاده‌روی اربعین امسال داشت و اظهار کرد:۵۳ موکب فعال به  ۲میلیون زائری که از شهرستان عبور کردند، خدمات ارائه دادند.

کرمی به داشتن یک برنامه‌ریزی کامل و جامع، توجیه اساتید و مدرسین و مدیران در بحث پرورشی و اعتقادی دینی دانش‌آموزان و همچنین آگاهی دادن و حضور پررنگ مردم‌ در پای صندوق رأی و انتخاب فرد اصلح تأکید داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha