کد خبر 217931
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

سریع ترین پرندگان جهان + فیلم

سریع ترین پرندگان جهان + فیلم

شاهین تاج را به عنوان سریعترین پرنده در جهان در نظر می گیرد. این پرنده نمادی از شکار و فرهنگ در طول تاریخ بشریت است، این پرنده می تواند در شیرجه مرگبار و پرسرعت خود به سرعتی در حدود 200 تا 240 مایل در ساعت دست یابد .

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ هزاران سال است که مردم در سراسر جهان مجذوب پرواز و حرکت پرندگان بوده اند. اغلب به عنوان نمادی از رهایی، فرار یا زیبایی آن را در نظر می گرفتند. یکی از نویسندگان یونان باستان گفت که آرزو داشت «عقابی بلند پرواز شود و بر فراز طوفان دریای خاکستری فراتر از آب‌های بی‌ثمر پرواز کند». اما در رقابت شدید برای بقا، پرواز پرنده هدف بسیار اساسی تری را دنبال می کند و کاربردهایی نظیر شکار و مسافرت دارد.


 

دو روش مختلف برای اندازه گیری سرعت پرواز وجود دارد: پرواز سطحی، به معنای سرعتی که برای پرواز در یک خط مستقیم لازم است، و پرواز غواصی، یعنی سرعتی که پرنده برای کشتن طعمه خود به پایین فرو می رود. نوع دوم پرواز به طور کلی بسیار سریعتر است، اما به دلایل واضح، فقط می توان برای چند ثانیه در یک زمان ادامه داد. مسئله پیچیده این است که بسیاری از گونه ها بر اساس بالاترین سرعت پرواز فردی ثبت شده به جای میانگین سرعت پرواز طبقه بندی می شوند. این مقاله هنگام فهرست کردن سریع‌ترین پرندگان جهان، همه عوامل را در نظر می‌گیرد.

روش های مختلف برای محاسبه سرعت پرنده

هنگام تعیین سریعترین پرندگان، باید موارد زیر را در نظر بگیرید: سرعت بال، سرعت پرواز و سرعت شیرجه. دانشمندان از دستگاه های ردیابی و آیرودینامیک اساسی برای اندازه گیری سرعت در پرندگان استفاده می کنند.

سرعت پرواز طبیعی یک پرنده به صورت افقی است. قوانین آیرودینامیک مانند بارگذاری جرم و بال نقش مهمی در سرعت هوای پرنده دارد. مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از: توده بدن، طول بال ها، شکل بال ها، ماهیچه ها و مقدار بال ها.

سرعت غواصی به بیشترین سرعت هوایی که یک پرنده می تواند در حین غواصی به دست آورد اشاره دارد. برای تعیین این موضوع، زمانی که پرنده در حال شیرجه به پایین در مقابل پرواز افقی است، مایل در ساعت ثبت می شود.

نیرویی که هنگام ریزش شدید ایجاد می شود، گاهی می تواند سرعت پرواز منظم پرنده را دو برابر کند. و هرچه پرنده سنگین‌تر باشد، سرعت آن در طول شیرجه بیشتر می‌شود. در ادامه سریع ترین پرندگان جهان را بررسی می کنیم:

10 پرنده سریع جهان با سرعت های باور نکردنی

شماره 10. سوئیفت معمولی - 70 مایل در ساعت

سریعترین پرندگان جهان: سوئیفت معمولی

سوئیفت معمولی پرنده ای با جثه متوسط ​​با بال های خمیده و دم چنگال دار است. بهار و تابستان را در مناطق تولید مثل طبیعی خود در اروپا و آسیا می گذراند و برای زمستان به قسمت جنوبی آفریقا سفر می کند.

عجیب است که به نظر می رسد سوئیفت معمولی دارای دو حالت مختلف پرواز در سطح باشد. هنگامی که در پرواز عادی است، ترجیح می دهد سرعت ثابت 22 تا 26 مایل در ساعت را حفظ کند. اما در فصل تولید مثل، به نظر می رسد سوئیفت یک دنده کاملاً جدید دارد.

چیزی که واقعاً در مورد سوئیفت معمولی شگفت‌انگیز است این است که رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون وقفه را در اختیار دارد. این موجود بالدار می تواند 10 ماه بدون توقف پرواز کند.

دانشمندان با کمک فناوری آیفون به این نتیجه رسیدند که با اتصال حسگرهای نور و شتاب‌سنج‌ها به سوئیفت‌های معمولی، آنها توانستند مسیرهای مهاجرت خود را ردیابی کنند.

این پرندگان در حال پرواز هر کاری مانند غذا خوردن، جفت گیری و شاید حتی چرت زدن در هنگام فرود انجام می دهند.

9. مرگانسر سینه قرمز - 80 مایل در ساعت


 

سریعترین پرندگان جهان: مرگانسر سینه قرمزمرگانسر سینه قرمز سریع ترین اردک جهان است!

مرگانسر سینه قرمز نوعی اردک نوک اره ای با منقار دندانه دار بلند و پرهای تاج دور سر است. مانند بسیاری دیگر از پرندگان آبزی، ترجیح می دهد در آب و هوای شمالی تولید مثل کند و سپس در زمستان به سمت آب و هوای گرمتر ساحلی سفر می کند.

یک مطالعه حداکثر سرعت پرواز مرگانسر سینه قرمز را در حدود 80 مایل در ساعت ثبت کرد. وقتی باد محاسبه شد، سرعت پرنده در حدود 100 مایل در ساعت بود. این باعث می شود که سریع ترین گونه اردک در کل جهان باشد. با این حال، این اردک فقط می تواند چنین سرعت هایی را برای مدت زمان بسیار کوتاهی حفظ کند.

این اردک سریع غواص است و در زیر سطح آب ماهی، قورباغه، سخت پوستان و حتی حشرات را جستجو می کند. 

8. آلباتروس سر خاکستری - 80 مایل در ساعت

سریع ترین پرندگان جهان + فیلم

طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، آلباتروس سر خاکستری به احتمال زیاد سریع ترین پرنده با پرواز افقی جهان است.

آلباتروس سر خاکستری در این لیست بی نظیر است. این پرنده تقریباً تمام عمر خود را در دریا می گذراند و گاهی بیش از 8000 مایل در جستجوی غذا پرسه می زند. تنها زمانی که به خشکی باز می گردد برای تولید مثل است.

 آلباتروس ها  با طول بال های بیش از 7 فوت، زمانی که در امتداد باد شناور می شوند، پرواز نمی کنند تا حرکت بال زدن را به حداقل برسانند و انرژی را حفظ کنند. این قابلیت به این پرنده اجازه می دهد تا حداکثر سرعت پرواز نزدیک به 80 مایل در ساعت را به دست آورد. و در کتاب رکوردهای جهانی گینس، آلباتروس سر خاکستری به عنوان سریعترین پرنده در پرواز در سطح ثبت شده است. 

7. هابیت اوراسیا - 100 مایل در ساعت

سریع ترین پرندگان جهان + فیلم

هابیت اوراسیا گونه ای کوچک و باریک از شاهین است که در اروپا و آسیا تولید مثل می کند و سپس برای زمستان تا نوک آفریقا به جنوب مهاجرت می کند. این پرنده شکاری حرکت غواصی بسیار سریعی دارد. همانطور که برای گرفتن طعمه خود به سمت پایین حرکت می کند، می تواند به سرعت غواصی نزدیک به 100 مایل در ساعت دست یابد.

اما شاید قابل توجه ترین واقعیت در مورد این پرنده کنترل عالی آن در هوا باشد. قدرت مانور آن به حدی است که یک پرنده نر از این گونه می تواند غذا را در میانه پرواز به هم نوع خود برساند.

هابیت اوراسیا با توانایی غواصی سریع خود می تواند غذاهای متنوعی را در طول پرواز بگیرد. آنها خفاش‌های کوچک و پرستوها را شکار می‌کنند.

شما این پرنده را بیشتر در فضاهای باز مانند زمین های کشاورزی و مرداب ها پیدا خواهید کرد و به دنبال غذای بعدی آن در صبح یا عصر خواهید بود. هابیت اوراسیا را اگر به عنوان شکارچی پرندگان در نظر نگیریم، به عنوان پرنده ای بر فراز آب‌ها شناخته می شود .

6. دم سوزنی گلو سفید - 105 مایل در ساعت

سریع ترین پرندگان جهان + فیلم

دم سوزن گلو سفید را گاهی اوقات به عنوان مرغ طوفانی نیز می شناسند. همچنین یکی از سریع ترین پرندگان جهان است.

دم سوزنی گلو سفید، که نام خود را از پرهای سوزنی مانند انتهای دم گرفته است، در واقع یک گونه سوئیفت بزرگ است. به دلیل ظاهر سیخ دارش، قبلاً به عنوان پرنده دم ستون فقرات و گاهی اوقات به آن پرنده طوفانی معروف بود.

این پرنده که اهل شرق آسیا است ، زمان زیادی را در هوا می گذراند و از حشرات کوچک پرنده تغذیه می کند . ترجیح می‌دهد در پشته‌های سنگی، جنگل‌ها و تپه‌ها زندگی کند و لانه‌هایش را درون صخره‌های ترک‌خورده یا صخره‌هایی در دامنه تپه بسازد. این پرنده قادر است بدون مشکل به سطوح عمودی بچسبد.

بر اساس یک مطالعه، این گونه ظاهرا می تواند به سرعت حدود 105 مایل در ساعت برسد. با این حال، روش های واقعی مورد استفاده برای اندازه گیری سرعت پرنده هرگز منتشر نشده است، بنابراین این رقم هنوز به طور کامل تأیید نشده است.

دم سوزنی گلو سفید دارای بالهای بسیار بزرگ و قوی است. به همین دلیل به راحتی می توان آن را با پرندگان شکاری اشتباه گرفت، اما آنها ترجیح می دهند بیشتر اوقات در امتداد ساحل باشند و حشرات را در حال پرواز بخورند. برخی از موارد مورد علاقه آن عبارتند از: پروانه، زنبور عسل و مگس.

5. هاوک دم قرمز- 120 مایل در ساعت

سریع ترین پرندگان جهان + فیلم

شاهین دم قرمز که اغلب در ورزش باستانی شاهین استفاده می شود، در پرواز بسیار سریع است.

شاهین دم قرمز که در سراسر قاره آمریکای شمالی ، از آلاسکا تا پاناما یافت می شود ، سریع ترین پرواز در این لیست نیست. این پرنده فقط می تواند به سرعت پرواز معمولی در حدود 20 تا 40 مایل در ساعت دست یابد. اما زمانی که این پرنده شکار را می بیند، ناگهان وارد عمل می شود و با سرعت بیش از 120 مایل در ساعت به پایین شیرجه می زند.

شاهین دم قرمز یک شکارچی فرصت طلب است که تقریباً هر چیزی را می خورد، اما به نظر می رسد غذای مورد علاقه اش جوندگان و سایر پستانداران کوچک باشد . در این تلاش، بینایی تیزبین (تقریباً هشت برابر قدرتمندتر از بینایی انسان)، که می تواند موش را از فاصله 100 فوتی تشخیص دهد، کمک می کند. حتی مارها و جوندگان از چنگال های بلند 1.33 اینچی شاهین دم قرمز در امان نیستند.

دیدن شاهین دم قرمزی که در یک بزرگراه شما را تعقیب می کند به دنبال غذای بعدی خود می گردد، غیرمعمول نیست. طول بال های آنها بیش از 4 فوت است، که آنها را در اوج گرفتن متخصص می کند. شاهین دم قرمز همراه با چشمان تیزبین، سرعت و جثه بزرگش، به خاطر جیغ خشنش معروف است.

4. Gyrfalcon -  با سرعت 68 مایل در ساعت پرواز در سطح ثابت


 

سریعترین پرندگان جهان: GyrfalconGyrfalcon که بزرگترین شاهین واقعی در جهان است، می تواند با سرعت 68 مایل در ساعت پرواز کند.

گیرفالکن پر سفید از طرق مختلف گونه ای جذاب است. اعتقاد بر این است که این بزرگترین گونه شاهین در جهان است. این یکی از معدود پرندگانی است که می تواند در امتداد سواحل سرد قطب شمال تولید مثل کند. و این طلسم رسمی آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده است .

اما Gyrfalcon همچنین از نظر تواناییش در حفظ سطح ثابت سرعت پرواز در میان سریعترین پرندگان است. در حالی که چندین پرنده دیگر می توانند در فوران های کوتاه از سرعت خود فراتر بروند، Gyrfalcon می تواند در فواصل بسیار طولانی بدون کاهش یا توقف به طور متوسط ​​حدود 50 تا 68 مایل در ساعت سرعت بگیرد، که تعداد کمی از گونه های دیگر می توانند انجام دهند.

این پرنده منزوی تا نزدیک شدن به فصل تولید مثل به تنهایی شکار می کند. Gyrfalcon ها پرندگان تک همسری هستند که هر سال به جفت خود باز می گردند تا زمانی که یکی از آنها بمیرد. گیرفالکن معمولاً روی صخره ها لانه می سازد و هر سال به همان مکان باز می گردد.

3. عقاب طلایی - 200 مایل در ساعت

سریع ترین پرندگان جهان + فیلم

عقاب طلایی با طول بال های 6 تا 8 فوت، نمادی از اندازه و قدرت است. در حالی که میانگین سرعت پروازش در حدود 28 تا 32 مایل در ساعت ممکن است چندان چشمگیر به نظر نرسد، عقاب طلایی می تواند ناگهان با سرعت شیرجه گیج کننده ای که به 150 تا 200 مایل در ساعت نزدیک می شود،شکار خود را غافل گیر می کند.

این عقاب  در اواسط پرواز نمی‌تواند پرنده‌ای را که با سرعت خاصی حرکت می‌کند، صید کند. اما می تواند طعمه های کندتری را به بزرگی گوسفند یا بز بکشد .

این نماد ملی مکزیک، عقاب طلایی، بزرگترین پرنده شکاری در آمریکای شمالی است، با طول بال های عظیم و بدنی به طول 3 فوت. یکی از دلایلی که به ندرت دیده می شود این است که زمین های ناهموار مانند کوه ها و دره ها را ترجیح می دهد و از مناطق پرجمعیت یا مناطق طولانی از جنگل های انبوه اجتناب می کند. 

مانند سایر شکارچیان، عقاب طلایی اغلب برای زندگی جفت می شود. روال معاشقه آنها کاملاً نمایش دو پرنده است که به سرعت شیرجه می زنند و دور یکدیگر می چرخند. لانه‌های آنها که هر دو عقاب می‌سازند، معمولاً برای سال‌های متمادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و با هر فصل بزرگ‌تر می‌شوند.

لانه عقاب طلایی که اغلب بر روی لبه صخره یا درخت قرار دارد، مجموعه ای عظیم از خزه، علف های هرز، چوب ها و علف ها است.

2. ساکر فالکون - 200 مایل در ساعت

سریع ترین پرندگان جهان + فیلم

شاهین ساکر که برای شکار افقی مناسب است، می تواند تا 93 مایل در ساعت پرواز کند.

شاهین ساکر در حال انقراض در علفزارهای باز اوراسیا و آفریقا گشت می زند تا از جوندگان و پرندگان کوچکتر تغذیه کند . این شکارچی مهیب با سرعت شیرجه تا 200 مایل در ساعت بر طعمه می زند و با یک ضربه سریع آن را فلج می کند. هنگامی که در پرواز عادی است، می تواند حداکثر سرعتی در حدود 93 مایل در ساعت را نیز به دست آورد. شاهین ساکر عنصر مهمی در برخی فرهنگ هاست که به عنوان پرنده ملی مغولستان و مجارستان نامگذاری شد.

شاهین ساکر با طول بال هایی که می تواند کمی بیشتر از 4 فوت باشد، به دلیل تعقیب افقی شکار شناخته شده است. غذای ترجیحی آن شامل کبوتر و سنجاب است. به همین دلیل می توانید آنها را در حال شکار در فضاهای باز مانند حاشیه کویر یا علفزارهای نزدیک درختان و صخره ها پیدا کنید.

شاهین ساکر هنگام لانه سازی، لانه ای قدیمی را پیدا می کند که توسط پرنده دیگری از چوب ساخته شده است و تخم های خود را در آنجا می گذارد. به طور معمول، او 3-6 تخم می گذارد. متأسفانه این گونه شاهین در معرض خطر انقراض قرار دارد.

1. شاهین پرگرین - 240 مایل در ساعت

سریع ترین پرندگان جهان + فیلم

شاهین سریع ترین حیوان جهان است!

شاهین تاج را به عنوان سریعترین پرنده در جهان در نظر می گیرد. این پرنده نمادی از شکار و فرهنگ در طول تاریخ بشریت است، این پرنده می تواند در شیرجه مرگبار و پرسرعت خود به سرعتی در حدود 200 تا 240 مایل در ساعت دست یابد .

برای رسیدن به چنین سرعت های شدید، شاهین این توانایی را دارد که بال های آیرودینامیکی خود را به عقب بر روی بدنه خود بچسباند. بر اساس یک مطالعه، این هواپیما تا لحظه تماس به انجام تنظیمات کوچک در موقعیت بال و سرعت خود ادامه خواهد داد تا در واقع به هدف خود برخورد کند.

شاهین همراه با توانایی پردازش سریع و دقیق محرک های بصری، می تواند پرندگان سریع السیر مانند پرندگان آوازخوان و کبوترها را درست در هوا شکار کند. همچنین به اندازه کافی سریع است که بتواند گاه به گاه خرگوش شکار کند. حتی سوراخ‌های بینی آن نیز برای تحمل هوا در هنگام غواصی سازگار است و به محافظت از ریه‌هایش در برابر آسیب کمک می‌کند.

شاهین در حین شکار با سرش در موقعیتی زاویه دار پرواز می کند که به پرواز خمیده اش به سمت طعمه کمک می کند. این موقعیت یابی شاهین به کاهش کشش کمک می کند و آن را با حداکثر سرعت به مکان مورد نظر خود می رساند. 

خلاصه ای از 10 پرنده سریع جهان

سریع ترین پرندگان جهان + فیلم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha