کد خبر 217915
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

استاندار کردستان:

تجهیزات دفاعی امروز دستاورد خودباوری دوران دفاع مقدس است

تجهیزات دفاعی امروز دستاورد خودباوری دوران دفاع مقدس است

 استاندار کردستان گفت: خودباوری حاصل شده در هشت سال دفاع مقدس، بستری فراهم کرد که ایران به بالاترین تجهیرات دفاعی روز دنیا دست یابد تا از آن برای دفاع مشروع استفاده کند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در همایش سراسری "پیشکسوتان جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز" ویژه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تعداد کشورهایی که خواهان تولیدات نظامی کشورمان هستند به حدی رسیده که ظرفیت تولید به اندازه نیست.

وی با اشاره به قرارگیری کشورمان در قله ساخت تجهیزات نظام‌مند و کارآمد دفاعی، آن را حجت بزرگی برای حرکت اعتقادی در همه عرصه ها دانست.

استاندار کردستان ادامه داد: اگر به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی از سر اعتقاد عمل کنیم، حتما مسیر حرکت ما سرشار از توفیق، پیشرفت و اقتدار خواهد بود.

زارعی‌کوشا یادآور شد: اگر نگاه ما به دست دیگران بود و منتظر بودیم دیگران برای ما باغی را تهیه کنند تا از میوه های آن بهره بگیریم، چیزی جز سراب نمی‌شد چرا که ماهیت نظام جمهوری اسلامی با خواسته‌های نظام استکباری در تضاد کامل است.

وی با بیان اینکه تسلیحات نظامی و دفاعی موجود، تنها بخشی از پیشرفت‌های مادی است که به برکت انقلاب، به دست آمده است، اضافه کرد: در حوزه معنوی دستاوردهای بسیاری حاصل شده ولی هنوز بخش‌های بزرگی از گنجینه بزرگ و معبر بسیار غنی دفاع مقدس را کشف نکرده‌ایم.

به گفته زارعی‌کوشا، اگر بخواهیم مسائل و مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی را مرتفع کنیم باید با مراجعه به این گنجینه روحیه دفاع مقدس احیا شود.

وجود روحیه ایثار و شهادت طلبی امت اسلامی در دفاع مقدس دیگر مطلبی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد و گفت: این ویژگی از روحیه مسیحایی امام خمینی(ره) نشات گرفته بود که برای نخستین بار در تاریخ و با وجود جنگ تحمیلی نابرابر، حتی یک وجب از خاک ایران عزیز به دشمنان واگذار نشد.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس در برابر جبهه استکباری به پیروزی رسیدیم که تا بن دندان مسلح از نظر پشتیبانی های مالی و تجهیزات از رژیم بعث حمایت می‌کرد.

وی با اشاره به نقش کردستان در دفاع مقدس هشت ساله گفت: کردستان به عنوان یکی از استان‌های درگیر مستقیم با دشمن در خط مقدم، نقش مهمی در دفاع از مرزهای ایران اسلامی داشت.

به گفته استاندار کردستان، دشمن براساس محاسبات اشتباه خود، احساس می کرد به دلیل تفاوتهای بومی و مذهبی می‌تواند در کردستان به خواسته‌های خود برسد و از مردم این استان می تواند پلی برای پیاده کردن نقشه‌های شوم خود استفاده کند اما بر خلاف پنداشت دشمن، مردم غیور این استان با تقدیم پنج‌هزار و ۴۰۰ شهید انصار و ۱۸ هزار شهید مهاجر، مردانه پای کار نظام ایستادند.

در این مراسم از ۶۱ عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی و از پیشکسوتان جهاد و مقاومت تجلیل شد.

پخش زنده سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع پیشکسوتان جهاد و مقاومت سراسر کشور، دیگر برنامه این همایش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha