کد خبر 217914
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

نماینده ولی فقیه در کردستان:

الگو گرفتن از رفتار و گفتار صادقانه شهدا در جامعه تقویت شود

الگو گرفتن از رفتار و گفتار صادقانه شهدا در جامعه تقویت شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تقوا در کلام و رفتار، شاخص مهم رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس بود و این روحیه امروز باید در جامعه تقویت شود.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در همایش سراسری "پیشکسوتان جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز" ویژه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: شهدا نماد مسوولیت‌پذیری هستند و ما نیز باید آنان را الگوی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: تلاشگران و ایثارگران در دوران دفاع مقدس خوشبخت و انسان رستگار هستند و اگر می خواهیم از آنها الگو بگیریم باید به چند شاخص مهم که خداوند در قرآن به آن اشاره فرموده عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه اگر می خواهیم با رسول خدا و شهدا محشور بشویم باید سه شاخص مهم داشته باشیم، گفت: اطاعت از خدا و رسول خدا و خاشع بودن و خشیت از پروردگار از شاخص های مهم در الگوگیری از شهدا است.

حجت الاسلام پورذهبی اضافه کرد: شهدای دوران دفاع مقدس در یک فضای دیگر و در اوج معنویت سیر می کردند و خشیت و تقوای الهی آنها در بالاترین حد ممکن بود به همین دلیل شهادت را قسمت خود کردند.

وی با طرح این سوال که ما برای این انقلاب هستیم یا این انقلاب برای ما؟ ادامه داد: ما برای انقلاب هستیم نه انقلاب برای ما، شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس برای جنگ بودن بودند و خود را فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تقدیر از شورای تامین اظهار کرد: در ایامی که گذشت با هوشیاری و تلاش های بی وقفه عزیزان مدافع و شورای تامین در کل کشور و استان از یک حرکت و قضایایی که می خواست اتفاق بیفتد عبور کردیم که قابل تقدیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha