کد خبر 217887
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳

رئیس کمیته امداد کشور:

۳۵ هزار میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود

۳۵ هزار میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود

رئیس کمیته امداد کشور با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی رتبه نخست را در جذب تسهیلات بانکی اشتغال دارد، گفت: طی سالجاری مقرر شده تا مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل به افراد تحت پوشش کمیته امداد، وام اشتغال تعلق گیرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سید مرتضی بختیاری، سه شنبه، ۲۸شهریورماه، در جشن خود کفایی ۱۰ هزار مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی و تجلیل از یاوران اشتغال، اظهار کرد: سال گذشته در شورای عالی اشتغال دولت مقرر شد سالانه ۵۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شود. علی رغم این‌که بانک‌ها سال گذشته اعلام می‌کردند که منابع همخوانی ندارند اما با همکاری‌های انجام گرفته تعداد ۴۲۲ هزار فرصت شغلی در کشور با ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ایجاد شد.

 وی با اشاره به ایجاد ۲۳ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در آذربایجان‌شرقی، گفت: اوایل سالجاری در شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور اجازه داده شد تا دهک شش و هفتم نیز با تحقیقات محلی توسط کمیته امداد، وام اشتغال دریافت کنند.

وی افزود: کسانی مشمول دریافت وام می‌شوند که دوره‌های مهارت آموزی را طی کنند و سقف وام اشتغال نیز ۱۵۰ میلیون تومان است که طی پنج الی هفت سال باید اقساط آن پرداخت شود.

بختیاری با بیان اینکه ماموریت اصلی ما توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای افراد است، اظهار کرد: اگر خدمتی به مردم ارائه می‌شود، باید تکریم و حرمت آن‌ها را رعایت کرده و هیچ‌گونه منتی در کار نباشد. این ماموریت باید در لایه‌های کار و فعالیت خود را نشان دهد. سه رکن اساسی برای این ماموریت در نظر گرفته شده اشتغال، مسکن و فرهنگ خودباوری و خود اتکایی از ارکان اصلی توانمندسازی است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۳ درصد خانوار تحت پوشش کمیته امداد، بانوان هستند، بیان کرد: اگر اشتغال بانوان در محیط بیرون خانه باشد، وظیفه‌ی مادری تحت الشعاع قرار می‌گیرد و در این راستا، راهبرد اشتغال خانگی جزو ماموریت‌های اصلی کمیته امداد است. طی سالجاری بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته، حدود ۱۰۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد که خودکفا شدند، از پوشش این نهاد حمایتی خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه نباید در بستر اشتغال از فعالیت‌های دانش بنیانی غافل بمانیم، از برگزاری دوره خلبانی برای ۹۰۰ نفر و ارائه ۲۰۰ پروانه خلبانی و ۵۵ دستگاه پهباد به آن‌ها خبر داد.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: پرورش کرم ابریشم یک شغل خانگی و خانوادگی بوده و یک سوم پیله ابریشم کشور را مددجویان کمیته امداد تولید می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha