کد خبر 217841
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

هویت سازی صوتی هوش مصنوعی برای شرکت ها

هویت سازی صوتی هوش مصنوعی برای شرکت ها

ما در فضای دیجیتال با تصاویر بسیاری روبه رو هستیم، از ویدیوهای رسانه های اجتماعی تا بیلبوردهای دیجیتالی در فضای شهر . با این حال با ظهور هوش مصنوعی تحول مشابهی در پدیده صدا رخ داده است و کمپانی های بزرگ در حال رقابت بر سر تکنولوژی های صدا با کمک هوش مصنوعی (AI) هستند.

Michele Arnese از بنیان گذاران شرکت AMP می گوید: "صدای یک برند بیشتر شبیه مایع است." همه جا می رود و با توجه به تجربه مشتری شکل می گیرد. او استدلال می‌کند که تنها هوش مصنوعی اجازه می‌دهد صدا به این شکل در دنیای پرسرعت دیجیتال ما تغییر شکل دهد. Arnese شرکت موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی Amp را در مونیخ در سال 2009 تأسیس کرد.
شرکت Amp از هوش مصنوعی برای تولید انواع صداها برای شرکت‌ها استفاده می‌کند، از انفجارهای کوچک نویز هنگام راه‌اندازی یک برنامه گرفته تا صدای پایان تراکنش کارت بانکی تا ترکیب‌بندی طولانی‌تر برای چیزهایی مانند پادکست‌ها و ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی. این همان چیزی است که Arnese آن را "هویت صوتی" یک برند می نامد.
اینترنت اخیراً مملو از نمونه های صوتی با استفاده از هوش مصنوعی شده است، از جمله فیلم های بازسازی شده (هری پاتر با شخصیت های عضلانی)، موسیقی های جدید با استفاده از صدای هنرمندانی که در گذشته اند.


بنابراین هوش مصنوعی چه کاری می تواند برای صدا در دنیای تبلیغات انجام دهد؟



Arnese که شرکت او یکی از پیشگامان این حوزه است، اطمینان می دهد که انسان ها هنوز نقشی حیاتی در این فرآیند دارند. اولین نقش هوش مصنوعی این است که بررسی کند که شبیه صداهایی که قبلاً توسط شرکت‌های دیگر استفاده می‌شد، وجود نداشته باشد. یادگیری ماشینی همچنین می تواند بررسی کند که آیا الگوهای امضا در موسیقی احتمالاً تأثیرگذار و به یاد ماندنی هستند یا خیر.اما وقتی این DNA ایجاد شد، نقش کلیدی هوش مصنوعی این است که به شرکت‌ها اجازه دهد موسیقی در مقیاس صنعتی بسازند تا رسانه‌های دیجیتال را راضی کنند.هوش مصنوعی می‌تواند ریمیکس‌های بالقوه بی‌نهایت موسیقی را از این DNA، با سرعت‌ها، حالت‌ها و مدت‌زمان‌های مختلف، بسته به زمینه، ایجاد کند، خواه ویدیوی TikTok، صدای زنده شدن یک دستگاه باشد یا موسیقی مقدماتی یک پادکست باشد.



دلایل استفاده از هوش مصنوعی در حوزه صدا چیست؟


دلیل استفاده از هوش مصنوعی این است که این کار آسان‌تر و ارزان‌تر از انتخاب و خرید قطعات موسیقی تولیدی توسط انسان برای هزاران سناریوی مختلف است.Arnese می‌گوید در دنیای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و تراکنش‌های بدون تماس، حتی کوتاه‌ترین صداها برای مصرف‌کنندگان اهمیت فزاینده‌ای دارند، زیرا اعتماد ایجاد می‌کنند و هویت برند را ایجاد می‌کنند.


هویت سازی صوتی هوش مصنوعی برای شرکت ها

Arnese می‌گوید متقاعد کردن برندها مبنی بر اینکه برای شروع باید روی موسیقی سرمایه‌گذاری کنند دشوار بود، اما این قضیه در چند سال اخیر کاملاً تغییر کرده است. در زمان های قدیم شرکت های بزرگ ممکن بود فقط یک یا دو تبلیغ ویدیویی در سال برای تلویزیون تولید کنند.Arnese می گوید: «این روزها هیچ برندی خاموش نیست. "برخی از برندها هر هفته صد ویدیو در یوتیوب آپلود می کنند و ما از خود می پرسیدیم که چگونه می توانند هزینه آن را بپردازند؟"

با این حال، هنوز برخی تردیدها در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی واقعاً یک «تغییرگر بازی» برای صنعت تبلیغات است، وجود دارد. Arnese معتقد است که هوش مصنوعی تأثیر عمیقی بر تبلیغات خواهد داشت.او می گوید: " هوش مصنوعی ابزار دیگری برای انجام کار شماست. هوش مصنوعی فرصتی برای انجام کارهای خلاقانه وغیرمنتظره است.""10 سال پیش هیچ شغلی به عنوان دانشمند آنالیز اطلاعات در صنعت تبلیغات وجود نداشت، می توانید تصور کنید؟ اما دیجیتال مارکتینگ یا کارشناس آنالیز داده اکنون بخشی از تیم عادی یک شرکت است. هوش مصنوعی اینجاست تا بماند، اما جایگزینی برای انسان ها نیست."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha