کد خبر 217800
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

رئیس بنیاد نخبگان مازندران:

همایش ملی «علامه حسن زاده آملی» در ساری برگزار می شود

همایش ملی «علامه حسن زاده آملی» در ساری برگزار می شود

 رئیس بنیاد نخبگان مازندران و دبیر اجرایی همایش ملی «علامه حسن‌زاده آملی» از ارسال ۳۵ مقاله به این همایش خبر داد و گفت: این همایش پنجم مهرماه در ساری برگزار می شود.

 به گزارش گروه استانی حیات؛ محمد آزادبخت ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی پنجم مهرماه برگزار می‌شود، شمار مقالات ارسال شده به این همایش را ۳۵ مقاله اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از بین مقالات ۳۰ مقاله برگزیده شد ۶ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود گفت: استاد حسن رمضانی از شاگردان آیت الله حسن‌زاده و آیت الله محمد باقر لاریجانی از سخنرانان این همایش هستند.

وی اظهار داشت: شش کتاب از مفاخر و نخبگان استان به چاپ رسید و تکریم از آثار علامه حسن‌زاده عاملی از اهداف این همایش است.

آزادبخت با بیان اینکه کتاب «در ثنای آفتاب حسن» با تلاش ۲۰ استاد حوزوی و دانشگاهی چاپ شده است گفت این کتاب در روز همایش رونمایی می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران ادامه داد: در حاشیه این همایش دو پنل فلسفه و عرفان و نمایشگاه و موشن گرافی نیز برگزار می‌شود.

آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب در زادگاهش شهر آمل در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

علامه حسن‌زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای ایرا بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد، او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد. این عالم وارسته در سال ۱۳۴۲ شمسی از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷ سال در دروس علامه طباطبایی، برادر علامه و سید محمدحسن الهی حاضر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha