کد خبر 217592
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

استاندار زنجان:

اعتقاد به وعده الهی موجب پیروزی ایران در جنگ تحمیلی شد

اعتقاد به وعده الهی موجب پیروزی ایران در جنگ تحمیلی شد

استاندار زنجان گفت: در زمان جنگ تحمیلی ایران امکانات نداشتیم ولی اعتقاد به وعده الهی موجب شد که به پیروزی برسیم.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محسن افشارچی صبح امروز (۲۷ شهریورماه) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان، اظهار کرد: در هفته دفاع‌مقدس باید با خودمان بیندیشیم که آورده هشت سال جنگ برای ما چه بوده و آن را با امروزمان تطبیق دهیم.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع‌مقدس صرفا برای تجلیل از ایثارگران نیست، گفت: دفاع‌مقدس ابعاد گوناگونی داشت که باید از آن درس بگیریم، چون در این ایام یاد گرفتیم روی پای خودمان بایستیم. خروجی دیگر دفاع‌مقدس این است که دیگر وابسته به مستکبران نیستیم و خودکفا شده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه آورده دفاع‌مقدس برای ما داشت این بود که باید به صدق وعده الهی ایمان داشته باشیم، ادامه داد: آنچه مسلم است خداوند در وعده خود صادق است، پس تقوی پیشه کردن قطعا موجب پیروزی نهایی خواهد شد، همانطور که در دوران دفاع مقدس این اتفاق رخ داد و با اینکه همه ابرقدرت‌ها حامی صدام بودند، ولی ایران اسلامی پیروز شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: هشت سال دفاع‌مقدس یک واقعه عادی نبود و این موضوع در شرایطی رخ داد که همه کفار برای از بین بردن اسلام وارد عمل شده بودند.

سردار جهانبخش کرمی تصریح کرد: جنگ تحمیلی در شرایطی رخ داد که همه جهانیان یک طرف و ایران تنها بود و غرب و شرق علیه نظام جمهوری اسلامی متحد شده بودند و صدام در واقع مجری اجرای آن بود.

وی با اشاره به اینکه در آن شرایط کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به واسطه اینکه تازه انقلاب شده بود، در شرایط ضعیفی قرار داشت، گفت: این در حالی بود که در آغاز جنگ‌ تحمیلی صدام با ۴۸ تیپ وارد عمل شد و در آن شرایط که تحت فشار بودیم، نقش رهبری کشور بسیار تاثیرگذار بود.

این مسئول ادامه داد: در هشت سال دفاع‌مقدس زیبایی‌هایی به وقوع پیوست که نظیر آن در سایر جنگ‌ها اصلا مشاهده نشده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه تک‌تک لحظات و روزهای دفاع‌مقدس درس بزرگی است که باید از آن الگو بگیریم، اضافه کرد: شهدا در هشت سال دفاع‌مقدس به عهد خود وفا کردند و امروز نوبت ماست که به عهد خود وفا کنیم.

کرمی اضافه کرد: امروز وظیفه ما انعکاس روحیه جهاد و شهادت به نسل جوان است و تا این روحیه وجود دارد، عزت و اقتدار و سربلندی قطعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha