کد خبر 217558
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

در مخالفت با کیومرث هاشمی:

وزیر پیشنهادی برنامه‌ای برای واگذاری امور ورزشی ندارد/ عدم وجود برنامه برای اوقات فراغت جوانان

وزیر پیشنهادی برنامه‌ای برای واگذاری امور ورزشی ندارد/ عدم وجود برنامه برای اوقات فراغت جوانان

دو تن از نمایندگان در مخالفت با وزیر ورزش گفتند: وزیر پیشنهادی ورزش برای دسترسی عموم مردم به اطلاعات مالی باشگاه‌های ورزشی و واگذاری امور ورزش به مردم برنامه‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ علیرضا ورناصری در جلسه علنی امروز دوشنبه، ۲۷ شهریور ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با برنامه‌های وی، گفت: شفافیت مالی در حوزه ورزش به ویژه در میان باشگاه‌های ورزشی اهمیت بالایی دارد و دسترسی همگان به اطلاعات ورزشی می‌تواند به شفافیت منجر شود. 

وی با بیان سوالی از هاشمی پرسید؛ چه امکانی را برای دسترسی همگان به شفافیت سازی فعالیت های ورزشی فراهم کرده اید؟، اظهار کرد: چرا باید در سیستم جوانان و ورزش کشور شاهد تعارض منافع باشیم. توجه به واگذاری امور ورزش به مردم به ویژه واگذاری به بخش خصوصی و دانش بنیان‌ها در برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی جایی ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم، توجه و برقراری دولت الکترونیک بود. آقای هاشمی،چه برنامه ای برای برون رفت از مشکلات حوزه ورزش و جوانان و استقرار دولت الکترونیک دارید؟

وی افزود: آقای هاشمی برای بخش بلاتکلیف مانده جوانان و اجرای سند راهبردی وزارت ورزش و جوانان چه جایگاهی در برنامه‌های شما دارد؟

ورناصری گفت: چرا برای تقویت دیپلماسی ورزش با کشورهای دنیا برنامه‌ای دیده نشده است؟ از این رو برنامه ها باید معطوف به برقراری دیپلماسی با مراکز قدرت، فدراسیون‌های ورزشی و انجمن‌های ورزشی باشد.

در ادامه علی موسوی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش گفت: آقای هاشمی از مدیران با تجربه‌ای است که در کارنامه اش مسئولیت‌های مختلفی را دارد و آشنا با مشکلات و کمبودها است اما در حوزه جوانان کار نکرده است.

وی گفت:در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مواردی برای اوقات فراغت جوانان و رفع آسیب‌های اجتماعی ارائه نشده است،لذا انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی برای توسعه زیرساخت‌ها در مناطق محروم و کم‌برخوردار برنامه‌ای داشته باشد.

 نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعرفه‌های ورزشی برای دهک‌های درآمدی پایین زیاد و از توان آنها خارج است، اظهار کرد: باید در تعرفه‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار تجدید نظر شود و رشد و ارتقا ورزش در این مناطق ارتقا یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha